Vyhláška o formulářových podáních pro daně z příjmů

Typ Vyhláška
Publikace 2025-10-08
Naposledy aktualizováno 2026-01-01
Stav Platný
Zdroj e-Sbírka
článků 8
Historie novel JSON API

K ř. 3 Uvede se částka průměru upravených srovnávacích základů daně po jeho zvýšení nebo snížení podle § 20bd odst. 2 zákona. O shodnou částku lze u jednoho poplatníka zvýšit a u druhého snížit průměr upravených srovnávacích základů daně pouze tehdy, jde-li o poplatníky, kteří jsou součástí stejné skupiny podniků s neočekávanými zisky a kteří mají shodné období, za které se určuje srovnávaný základ daně. Postup nesmí využít poplatník, který je součástí více skupin podniků s neočekávanými zisky, nebo neměl za první účetní období skončené od 1. 1. 2021 rozhodné příjmy pro daň z neočekávaných zisků ve výši alespoň 50 mil Kč. Pro přesun musí být splněny podmínky podle § 20bd odst. 2 písm. a) až c) zákona, podle kterých zvýšení průměru u prvního poplatníka vede k tomu, že daň z neočekávaných zisků tohoto prvního poplatníka je nižší, než kdyby k přesunu průměru nedošlo a snížení průměru u druhého poplatníka nevede k tomu, že daň z neočekávaných zisků tohoto druhého poplatníka je vyšší, než kdyby k přesunu průměru nedošlo, a současně je podáno oznámení o přesouvání průměru upravených srovnávacích základů daně v rámci skupiny podniků s neočekávanými zisky.

Oznámení o přesouvání průměru upravených srovnávacích základů daně se podává na formuláři č. 25 5261 MFin 5261 - vzor č. 1 (dále jen „Oznámení“) a podává jej zastupující poplatník (§ 20bd odst. 9 zákona) Specializovanému finančnímu úřadu, a to do uplynutí lhůty pro podání daňového přiznání nebo dodatečného daňového přiznání k dani z neočekávaných zisků poplatníka, který se přesunu průměru upravených srovnávacích základů daně účastní a kterému tato lhůta uplyne jako první (§ 20bd odst. 6 zákona). Oznámení podané po lhůtě je neúčinné a tuto lhůtu nelze navrátit v předešlý stav (§ 20bd odst. 8 zákona).

Pokud je uvedena hodnota na ř. 2 a postup podle § 20bd odst. 2 zákona není nebo nemůže být využit, uvede se na ř. 3 hodnota průměru upravených srovnávacích základů daně shodná s ř. 2.

K ř. 4 Uvede se základ daně z neočekávaných zisků vypočítaný jako rozdíl mezi srovnávaným základem daně (§ 20bb zákona) a průměrem upravených srovnávacích základů daně (§ 20bd zákona). Základ daně se zaokrouhluje na celé tisíce Kč dolů (§ 21 odst. 5 zákona). Pokud je rozdíl záporný uvede se nula (§ 20ba odst. 2 zákona).

K ř. 5 Uvede se sazba daně dle § 21 odst. 5 zákona, která pro základ daně z neočekávaných zisků činí 60 %.

K ř. 6 Daň z neočekávaných zisků se vypočte jako součin základu daně z neočekávaných zisků zaokrouhleného na celé tisíce Kč dolů (ř. 4) a sazby daně pro tento základ (ř. 5). Daň je samostatnou daní z příjmů právnických osob. Na daň z neočekávaných zisků nelze uplatnit slevu na dani podle § 35, § 35a ani § 35b zákona. Daň z neočekávaných zisků se nezahrnuje do daňové povinnosti pro účely použití metody zápočtu. Zaplacenou daň z neočekávaných zisků nelze podle § 25 odst. 1 písm. s) zákona uznat jako daňově uznatelný výdaj, neboť se jedná o daň z příjmů právnických osob.

Částka daně na ř. 6 je poslední známou daní pro stanovení periodicity a výše záloh podle § 38aa zákona ve spojení s § 38a zákona. Zálohy neplatí poplatník, jehož poslední známá daňová povinnost nepřesáhla 30 000 Kč (§ 38a odst. 2 zákona). Jestliže se poslední známá daňová povinnost týká jen části zdaňovacího období nebo zdaňovacího období kratšího či delšího než 12 měsíců, je poplatník povinen si pro placení záloh dopočítat poslední známou daňovou povinnost tak, jako by se týkala zdaňovacího období v délce 12 měsíců. Přepočet se provede tak, že se poslední známá daňová povinnost vydělí počtem měsíců a vynásobí se 12 (§ 38a odst. 6 zákona). Je-li daňové přiznání označeno jako Oznámení o fiktivní dani, je částka uvedená na tomto řádku poslední známou povinností podle § 38ab odst. 2písm. a) zákona.

III. oddíl – dodatečné daňové přiznání

Tento oddíl se vyplňuje pouze tehdy, je-li podáváno dodatečné daňové přiznání nebo opravné daňové přiznání nahrazující dodatečné daňové přiznání anebo již podané opravné daňové přiznání nahrazující dodatečné daňové přiznání.

K ř. 1 Uvede se poslední známá částka daně vztahující se k danému zdaňovacímu období nebo období, za které se podává daňové přiznání.

K ř. 2 Na tomto řádku se uvede částka daně ze ř. 6 II. oddílu.

IV. oddíl – placení daně

K ř. 1 Uvede se celková částka zaplacených záloh podle § 38aa zákona, splatných v průběhu zdaňovacího období nebo období, za které je podáváno daňové přiznání. Ze záloh splatných ve zdaňovacím období nebo v období, za které je podáváno daňové přiznání, u nichž došlo k prodlení s placením, lze do úhrnu na ř. 1 zahrnout pouze ty zálohy, které byly zaplaceny do posledního dne lhůty pro podání daňového přiznání.

K ř. 2 Uvede se celková částka zaplacených záloh na daň z neočekávaných zisků před stanovením daně z neočekávaných zisků podle § 38ab zákona, splatných v průběhu zdaňovacího období nebo období, za které je podáváno daňové přiznání. Ze záloh splatných ve zdaňovacím období nebo v období, za které je podáváno daňové přiznání, u nichž došlo k prodlení s placením, lze do úhrnu na ř. 2 zahrnout pouze ty zálohy, které byly zaplaceny do posledního dne lhůty pro podání daňového přiznání.

K ř. 3 Bude-li na ř. 6 II. oddílu vykázána částka ≤ 200Kč (viz § 38b zákona), použije se pro výpočet částky na tomto řádku zkrácený algoritmus ve tvaru (ř. 1 + ř. 2).

Jestliže bude podáváno dodatečné daňové přiznání, nebo má podání charakter oznámení o fiktivní dani, tento oddíl se nevyplňuje.

V případě vratitelného přeplatku může poplatník požádat správce daně o jeho vrácení, nebo o použití na úhradu nedoplatku jiného daňového subjektu u téhož nebo jiného správce daně, na úhradu zálohy, jejíž výše se předepíše na debetní stranu osobního daňového účtu na základě uhrazené částky, anebo o jeho převod na jiný osobní daňový účet u téhož nebo jiného správce daně (§ 155 odst. 1 daňového řádu). Pokud poplatník podá daňové přiznání současně s žádostí o vrácení vratitelného přeplatku před uplynutím lhůty stanovené pro podání daňového přiznání, hledí se na žádost jako na podanou v poslední den lhůty pro podání daňového přiznání (§ 38zf zákona).

K vyplňování údajů o podepisující osobě

Tyto údaje budou vyplňovány pouze v případech, kdy je podání zpracováváno a podáváno osobou odlišnou od daňového subjektu, tzn. v případech, kdy daňový subjekt činí podání sám za sebe, tuto část nevyplňujte.

Kód podepisující osoby: bude vyplněn číselný kód podle níže uvedených typů podepisujících osob:

1 – zákonný zástupce nebo opatrovník

2 – ustanovený zástupce

3 – společný zástupce, společný zmocněnec

4a – obecný zmocněnec – fyzická osoba i právnická osoba

4b – fyzická osoba daňový poradce nebo advokát

4c- právnická osoba vykonávající daňové poradenství

5a – osoba spravující pozůstalost

5b – zástupce osoby spravující pozůstalost

6a – dědic po skončení řízení o pozůstalosti

6b – zástupce dědice po skončení řízení o pozůstalosti

7a – právní nástupce právnické osoby

7b – zástupce právního nástupce právnické osoby

Pozn. kódy 5b, 6b, 7b mají přednost před obecnými druhy zastoupení s nižšími čísly kódů.

Datum narození / Evidenční číslo osvědčení daňového poradce / IČ právnické osoby: bude vyplněno datum narození podepisující osoby odlišné od daňového subjektu – fyzické osoby, nebo evidenční číslo osvědčení daňového poradce – fyzické osoby, nebo identifikační číslo právnické osoby odlišné od daňového subjektu.

Fyzická osoba oprávněná k podpisu (je-li daňový subjekt či podepisující osoba právnickou osobou) s uvedením vztahu k právnické osobě (např. jednatel, pověřený pracovník atd.): tyto údaje budou vyplňovány pouze v případech, kdy je podání podáváno právnickou osobou, včetně případů, kdy je právnická osoba v postavení podepisující osoby odlišné od daňového subjektu.

Otisk razítka (uvádí se pouze v listinné podobě tohoto formuláře): lze připojit otisk razítka.

Vlastnoruční podpis daňového subjektu / osoby oprávněné k podpisu (uvádí se pouze v listinné podobě tohoto formuláře): podání bude opatřeno vlastnoručním podpisem buď přímo daňovým subjektem – fyzickou osobou činící podání sama za sebe, nebo fyzickou osobou oprávněnou podepsat podání za daňový subjekt – právnickou osobu. V případě podání v elektronické podobě se vlastnoruční podpis nahradí příslušným způsobem autorizace podání (např. identitou občana, uznávaným elektronickým podpisem apod.).

Je-li podepisující osobou fyzická osoba odlišná od daňového subjektu, podání podepisuje tato fyzická osoba; je-li podepisující osobou právnická osoba odlišná od daňového subjektu, podání podepisuje fyzická osoba oprávněná jednat jménem právnické osoby.

Žádost o vrácení přeplatku na dani z neočekávaných zisků – údaje vyplňte, pokud žádáte o vrácení přeplatku podle § 154 a § 155b daňového řádu. Upozorňujeme, že případná plná moc pro zmocněnce na podání daňového přiznání neopravňuje tohoto zástupce k podepsání žádosti o vrácení přeplatku na dani. Žádost o vrácení přeplatku je možné podat samostatně mimo formulář daňového přiznání. Správce daně vratitelný přeplatek nižší než 200 Kč vrátí jen ve výjimečných případech tak, aby byla zajištěna zásada hospodárnosti (§ 155 odst. 4 daňového řádu). Pokud chcete vratitelný přeplatek převést na účet do zahraničí (nebo na účet v ČR vedený v cizí měně), použijte číslo účtu ve formátu IBAN. Podrobnější informace o IBAN naleznete na internetových stránkách ČNB (www.cnb.cz) v sekci Platební styk/IBAN. Dále je nezbytné uvést BIC kód (swiftový kód) banky a její adresu, rovněž uveďte přesné označení vlastníka účtu a jeho adresu a mezinárodní kód měny, ve které je účet veden.

Příloha č. 8

Oznámení o přesouvání průměru upravených srovnávacích základů daně v rámci skupiny podniků s neočekávanými zisky
25 5261 MFin 5261 Řádek /položka/sloupec Specifikace položky/údaje
Záhlaví
Finančnímu úřadu pro / Specializovanému finančnímu úřadu
Počet II. oddílů:
I. oddíl - údaje o zastupujícím poplatníkovi
01 Název poplatníka
02 Daňové identifikační číslo
03 Identifikační číslo
04 Sídlo
a) ulice a číslo orientační, část obce a číslo popisné
b) obec
c) PSČ
d) stát /kód státu
e) číslo telefonu
f) e-mail
Údaje o podepisující osobě
Kód podepisující osoby
Jméno(a) a příjmení / Název právnické osoby
Datum narození / Evidenční číslo osvědčení daňového poradce / IČ právnické osoby
Fyzická osoba oprávněná k podpisu s uvedením vztahu k právnické osobě
Jméno(a) a příjmení / vztah k právnické osobě
Daňový subjekt / osoba oprávněná k podpisu
Datum
Otisk razítka
Vlastnoruční podpis daňového subjektu / osoby oprávněné k podpisu
Záhlaví
Pořadové číslo II. oddílu
II. oddíl - údaje o poplatnících, u kterých dochází ke změně průměru upravených srovnávacích základů daně
Období, za které se určuje srovnávaný základ daně od - do
Částka přesunu průměrů upravených srovnávacích základů daně
A. Poplatník, u kterého dochází ke zvýšení průměru upravených srovnávacích základů daně
Přesouvání průměrů na základě daňového přiznání k dani z neočekávaných zisků
01 Název poplatníka
02 Daňové identifikační číslo
03 Identifikační číslo
04 Sídlo
a) ulice a číslo orientační, část obce a číslo popisné
b) obec
c) PSČ
d) stát /kód státu
e) číslo telefonu
f) e-mail
B. Poplatník, u kterého dochází ke snížení průměru upravených srovnávacích základů daně
Přesouvání průměrů na základě daňového přiznání k dani z neočekávaných zisků
01 Název poplatníka
02 Daňové identifikační číslo
03 Identifikační číslo
04 Sídlo
a) ulice a číslo orientační, část obce a číslo popisné
b) obec
c) PSČ
d) stát /kód státu
e) číslo telefonu
f) e-mail

POKYNY k vyplnění oznámení o přesouvání průměru upravených srovnávacích základů daně v rámci skupiny podniků s neočekávanými zisky

25 5261/1 MFin 5261/1

Pokyny k vyplnění oznámení o přesouvání průměru upravených srovnávacích základů daně v rámci skupiny podniků s neočekávanými zisky (dále jen „pokyny“) jsou návodem k vyplnění tiskopisu Oznámení o přesouvání průměru upravených srovnávacích základů daně v rámci skupiny podniků s neočekávanými zisky podle zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů č. 25 5261 MFin 5261- vzor č. 1 (dále jen „Oznámení“) pro poplatníky daně z neočekávaných zisků (dále též „daň“).

Pokyny nenahrazují metodický výklad zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“) a zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „daňový řád“).

Oznámení je formulářovým podáním (§ 20bd odst. 7 zákona) a jeho podávání se řídí právní úpravou ustanovení § 72 daňového řádu a souvisejících.

Podání Oznámení je jednou z nezbytných podmínek pro uskutečnění přesunu průměru upravených srovnávacích základů daně (dále též jen „přesun průměru“) v rámci skupiny podniků s neočekávanými zisky (§ 20bd odst. 2 písm. c) zákona). Při přesunu dojde o shodnou částku u jednoho poplatníka ke zvýšení a u druhého ke snížení průměru upravených srovnávacích základů. Toto zvýšení vede k tomu, že daň z neočekávaných zisků prvního poplatníka je nižší, než kdyby k přesunu průměru nedošlo, přitom ale snížení nevede k tomu, že daň z neočekávaných zisků druhého poplatníka je vyšší, než kdyby k přesunu průměru nedošlo (§ 20bd odst. 2 zákona). Přesun průměru je podmíněn skutečností, že poplatníci musí být součástí stejné skupiny podniků s neočekávanými zisky, musí mít shodné období, za které se určuje srovnávaný základ daně. Postup nesmí využít poplatník, pokud je součástí více skupin podniků s neočekávanými zisky nebo neměl za první účetní období skončené od 1. ledna 2021 rozhodné příjmy pro daň z neočekávaných zisků ve výši alespoň 50 mil. Kč (§ 20bd odst. 3 zákona).

Oznámení podává zastupující poplatník správci daně, a to výhradně Specializovanému finančnímu úřadu, do lhůty pro podání daňového přiznání nebo dodatečného daňového přiznání k dani z příjmů z neočekávaných zisků poplatníka, který se přesunu průměru účastní a kterému tato lhůta uplyne nejdříve. Obdobně v případě, že k přesunu dochází na základě Oznámení o fiktivní dani z neočekávaných zisků (§ 38ab odst. 3 zákona), se Oznámení podává do uplynutí lhůty pro podání oznámení o fiktivní dani z neočekávaných zisků poplatníka, který se přesunu účastní a kterému tato lhůta uplyne nejdříve. Pokud je oznamován přesun průměru za více dvojic poplatníků, kdy jednotliví poplatníci mají různou lhůtu pro podání daňového přiznání k dani z příjmů z neočekávaných zisků, a Oznámení je podáno tak, že je dodržena lhůta jen pro některé z nich, mohou se uskutečnit pouze ty přesuny průměru, pro jejichž oba účastníky je Oznámení podáno ve lhůtě pro podání daňového přiznání nebo dodatečného daňového přiznání.

Oznámení podané po této lhůtě je neúčinné. Lhůtu stanovenou pro podání Oznámení nelze navrátit v předešlý stav ve smyslu § 37 daňového řádu (§ 20bd odst. 8 zákona) a lhůtu nelze podle § 36 odst. 5 daňového řádu prodloužit. S marným uplynutím lhůty je spojen zánik práva na uplatnění přesunu průměru a institut přesunu průměru již nelze využít.

Zastupujícím poplatníkem podávajícím Oznámení je podle § 20bd odst. 9 zákona poplatník daně z příjmů právnických osob, který je součástí skupiny podniků s neočekávanými zisky, je daňovým rezidentem České republiky a tato skupina o něm rozhodla, že podává Oznámení. Způsob, jakým o zastupujícím poplatníkovi skupina rozhoduje, není závazně zákonem stanoven, doporučujeme však takový dokument zaslat správci daně zároveň s Oznámením. Skupina podniků s neočekávanými zisky může mít v jeden okamžik pouze jednoho zastupujícího poplatníka.

Jsou-li v tomto formulářovém podání požadovány údaje, jejichž obsah nebo forma jsou stanoveny jiným právním předpisem, uvádějí se tyto údaje s tímto obsahem a v této formě, není-li stanoveno jinak.

Záhlaví tiskopisu

V editovatelném poli s označením Finančnímu úřadu pro / Specializovanému finančnímu úřadu doplní poplatník zbývající část oficiálního názvu svého místně příslušného finančního úřadu. Obecně je podle § 21 odst. 5 zákona správcem daně z neočekávaných zisků Specializovaný finanční úřad.

Počet II. oddílů – Uvede se počet II. oddílů, který odpovídá počtu oznámených přesunů průměru upravených srovnávacích základů daně mezi jednotlivými dvojicemi poplatníků.

I. oddíl – údaje o zastupujícím poplatníkovi

01 Název poplatníka – uvede se obchodní firma právnické osoby zapsaná do veřejných rejstříků, včetně dodatku označujícího její právní formu, popřípadě též dovětku „v likvidaci“. U právnických osob, které se nezapisují do veřejných rejstříků, se uvede název, pod kterým byly založeny nebo zřízeny, a u ostatních subjektů název, pod nímž vystupují vůči třetím osobám. Pokud rozsah předtištěných políček položky 01 nestačí k zapsání celého názvu obchodní firmy nebo názvu zastupujícího poplatníka, uvede se pouze jejich zkrácený tvar s tím, že na zvláštní příloze se pak vyznačí celý název obchodní firmy, případně název zastupujícího poplatníka.

02 Daňové identifikační číslo – za předtištěným kódem CZ se uvede kmenová část přiděleného DIČ (§ 130 odst.1 daňového řádu).

03 Identifikační číslo – bude uvedeno přidělené identifikační číslo (ve smyslu zákona č. 89/1995 Sb., o státní statistické službě, ve znění pozdějších předpisů).

04 Sídlo – zastupující poplatník vyplní adresu sídla tak, jak byla zapsána do obchodního rejstříku nebo do jiného zákonem stanoveného rejstříku nebo adresu místa vedení. Kód státu se vyplňuje podle Sdělení Českého statistického úřadu ze dne 18. prosince 2003 č. 489/2003 Sb. o vydání číselníku zemí (CZEM) v aktuálním znění (viz též Seznam kódů států na webové adrese https://financnisprava.gov.cz/, použije se pouze dvoumístný kód vymezený velkými písmeny abecedy). Dále poplatník uvede v části e) číslo telefonu a f) e-mailovou adresu jako kontaktní údaje.

K vyplňování údajů o podepisující osobě

Tyto údaje budou vyplňovány pouze v případech, kdy je podání zpracováváno a podáváno osobou odlišnou od daňového subjektu, tzn. v případech, kdy daňový subjekt činí podání sám za sebe, tuto část nevyplňujte.

Kód podepisující osoby: bude vyplněn číselný kód podle níže uvedených typů podepisujících osob:

1 – zákonný zástupce nebo opatrovník

2 – ustanovený zástupce

3 – společný zástupce, společný zmocněnec

4a – obecný zmocněnec – fyzická osoba i právnická osoba

4b – fyzická osoba daňový poradce nebo advokát

4c – právnická osoba vykonávající daňové poradenství

5a – osoba spravující pozůstalost

5b – zástupce osoby spravující pozůstalost

6a – dědic po skončení řízení o pozůstalosti

6b – zástupce dědice po skončení řízení o pozůstalosti

7a – právní nástupce právnické osoby

7b – zástupce právního nástupce právnické osoby

Pozn. kódy 5b, 6b, 7b mají přednost před obecnými druhy zastoupení s nižšími čísly kódů.

Datum narození / Evidenční číslo osvědčení daňového poradce / IČ právnické osoby: bude vyplněno datum narození podepisující osoby odlišné od daňového subjektu – fyzické osoby, nebo evidenční číslo osvědčení daňového poradce – fyzické osoby, nebo identifikační číslo právnické osoby odlišné od daňového subjektu.

Fyzická osoba oprávněná k podpisu (je-li daňový subjekt či podepisující osoba právnickou osobou) s uvedením vztahu k právnické osobě (např. jednatel, pověřený pracovník atd.): tyto údaje budou vyplňovány pouze v případech, kdy je podání podáváno právnickou osobou, včetně případů, kdy je právnická osoba v postavení podepisující osoby odlišné od daňového subjektu.

Otisk razítka (uvádí se pouze v listinné podobě tohoto formuláře): lze připojit otisk razítka.

Vlastnoruční podpis daňového subjektu / osoby oprávněné k podpisu (uvádí se pouze v listinné podobě tohoto formuláře): podání bude opatřeno vlastnoručním podpisem buď přímo daňovým subjektem – fyzickou osobou činící podání sama za sebe, nebo fyzickou osobou oprávněnou podepsat podání za daňový subjekt – právnickou osobu. V případě podání v elektronické podobě se vlastnoruční podpis nahradí příslušným způsobem autorizace podání (např. identitou občana, uznávaným elektronickým podpisem apod.).

Je-li podepisující osobou fyzická osoba odlišná od daňového subjektu, podání podepisuje tato fyzická osoba; je-li podepisující osobou právnická osoba odlišná od daňového subjektu, podání podepisuje fyzická osoba oprávněná jednat jménem právnické osoby.

II. oddíl – údaje o poplatnících, u kterých dochází ke změně průměru upravených srovnávacích základů daně

Tento II. oddíl se vyplňuje zvlášť za každou dvojici poplatníků, u kterých byla využita možnost přesunu průměru upravených srovnávacích základů daně podle § 20bd zákona, kde u jednoho poplatníka dochází o stejnou částku ke snížení a u druhého poplatníka ke zvýšení hodnoty průměru upravených srovnávacích základů daně. Počet jednotlivých přesunů mezi dvojicemi poplatníků pak odpovídá počtu listů II. oddílu, přitom v rámci jednoho Oznámení lze oznámit i více přesunů průměru, tj. za více dvojic poplatníků (více listů II. oddílu), nebo lze každý přesun průměru upravených srovnávacích základů daně oznámit samostatným podáním Oznámení.

Období, za které se určuje srovnávaný základ daně – uvede se období, za které se určuje srovnávaný základ daně (§ 20bb zákona). Přesouvání průměru upravených srovnávacích základů daně mohou využít poplatníci, kteří jsou součástí stejné skupiny podniků s neočekávanými zisky a mají shodné období, za které se určuje srovnávaný základ daně. Shodným obdobím se přitom rozumí období, které začíná a končí ve stejný okamžik, není proto dostačující pouze to, že období jsou stejně dlouhá, ale mají jiný začátek a konec. Pokud zdaňovací období nebo období, za které se podává daňové přiznání, jen částečně spadá do období uplatnění daně, je období, za které se určuje srovnávaný základ daně, jen ta část zdaňovacího období nebo období, za které se podává daňové přiznání, která spadá do období uplatnění daně.

Příklad vyplnění:

Pokud oba poplatníci mají zdaňovací období kalendářní rok, bude v kolonce období, za které se určuje srovnávaný základ daně, uvedeno od 1. 1. 2023 do 31. 12. 2023.

Pokud oba poplatníci mají zdaňovací období hospodářský rok vymezený od 1. 7. 2022 do 30. 6. 2023, bude v kolonce období, za které se určuje srovnávaný základ daně, uvedeno od 01.01.2023 do 30.06.2023, neboť jen tato část zdaňovacího období spadá do období uplatnění daně.

Pokud jeden poplatník má zdaňovací období hospodářský rok vymezený od 1. 7. 2022 do 30. 6. 2023 a druhý poplatník má zdaňovací období delší než 12 měsíců od 1. 1. 2022 do 30. 6. 2022, bude v kolonce období, za které se určuje srovnávaný základ daně, uvedeno od 01.01.2023 do 30.06.2023, neboť tato část zdaňovacích období spadá do období uplatnění daně.

Částka přesunu průměrů upravených srovnávacích základů daně – uvede se částka zaokrouhlená na celé koruny, která se od jednoho poplatníka přesouvá k druhému. Tedy částka, o níž u jednoho poplatníka dochází ke snížení a u druhého ke zvýšení průměru upravených srovnávacích základů daně podle § 20bd odst. 2 zákona. Částka se uvádí absolutním číslem a částka snížení u jednoho poplatníka a zvýšení u druhého se nesčítá.

Pokud je Oznámení podáváno v souvislosti s dodatečným daňovým přiznáním k dani z neočekávaných zisků, vyplní se údaj v celkové částce, nikoliv pouze rozdíl oproti původní oznamované částce, přitom dochází-li ke zrušení přesunu průměru upravených srovnávacích základů daně, uvede se hodnota nula. Shodně se postupuje i v případě, je-li oznámení podáváno v souvislosti s opravným daňovým přiznáním nebo opravným dodatečným daňovým přiznáním k dani z neočekávaných zisků.

A. Poplatník, u kterého dochází ke zvýšení průměru upravených srovnávacích základů daně

B. Poplatník, u kterého dochází ke snížení průměru upravených srovnávacích základů daně

Přesouvání průměrů na základě řádného/dodatečného/opravného daňové přiznání, nebo oznámení o fiktivní dani – přeškrtnutím nehodících se možností vyznačte, zda je Oznámení podáváno ve věci přesouvání průměru na základě daňového přiznání nebo dodatečného daňového přiznání k dani z neočekávaných zisků (§ 20bd odst. 6 zákona) anebo v souvislosti s oznámením o fiktivní dani podle (§ 38ab odst. 3 zákona). Je-li Oznámení podáváno v souvislosti s podáním opravného daňového přiznání nebo opravného dodatečného daňového přiznání, zůstane nepřeškrtnuto též označení daňového přiznání, které je jím nahrazováno. Pokud je Oznámení podávané v souvislosti s podáním opravného daňového přiznání nebo opravného dodatečného daňového přiznání zahrnuje se do podání Oznámení vždy pouze přesun průměru za takovou dvojici poplatníků, který se v důsledku podání opravného daňového přiznání nebo opravného dodatečného daňového přiznání opravuje. Pro Oznámení podávané v souvislosti s oznámením o fiktivní dani není volba „opravného“ určena.

Je-li Oznámení podáváno na základě dodatečného daňového přiznání k dani z neočekávaných zisků, uvedou se na zvláštní příloze rovněž důvody podle § 20bd odst. 2 písm. a) nebo b), anebo odst. 3 písm. a) nebo b) zákona, pro které tento přesun nesplňuje podmínky, za kterých může být učiněn.

V části A. a B. II. oddílu se uvedou identifikační a kontaktní údaje poplatníků, kteří jsou součástí skupiny podniků s neočekávanými zisky a mezi kterými došlo k přesunu průměru upravených srovnávacích základů daně. Jednotlivé položky 01 až 04 se vyplňují s využitím dílčích pokynů k položkám 01 až 04 I. oddílu. Kontaktní údaje pod písm. e) číslo telefonu a f) e-mail nejsou údaji povinnými. Pokud je zastupující poplatník současně poplatníkem, který se účastní přesunu průměru, vyplní se jeho identifikační a kontaktní údaje jak v I. oddílu, tak v příslušné části II. oddílu.

Příloha č. 9

OZNÁMENÍ o příjmech plynoucích do zahraničí podle § 38da zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o daních z příjmů“)
25 5478 MFin 5478 Řádek/ položka/sloupec Specifikace položky/údaje
Záhlaví
Finančnímu úřadu pro / Specializovanému finančnímu úřadu
Územní pracoviště v, ve, pro
řádné
následné
PLÁTCE DANĚ
01a Příjmení
01b Jméno
02 Název právnické osoby
03 Daňové identifikační číslo přidělené v ČR (DIČ)
Adresa/sídlo plátce daně v ČR
04 Obec
05 PSČ
06 Ulice, část obce a č. p. / č. o.
PŘÍJEMCE - POPLATNÍK SE SÍDLEM NEBO BYDLIŠTĚM V ZAHRANIČÍ
07a Příjmení
07b Jméno
08 Název právnické osoby
09 Typ poplatníka
10 Datum narození
11 Neobsazeno
12 Místo narození
13 Stát narození
14 Stát daňové rezidence
15a Číslo daňové identifikace ve státě daňové rezidence
15b Typ daňové identifikace
15c Kód státu vydávající daňovou identifikaci
Adresa poplatníka ve státě daňové rezidence
16 Typ adresy
17 Obec
18 PSČ (ZIP)
19 Ulice, část obce a č. p. / č. o.
DAŇ Z PŘÍJMŮ VYBÍRANÁ SRÁŽKOU
20 Druh příjmu
21 Kód rozlišení příjmu
22 Sazba daně
Úhrada poplatníkovi - Zaúčtování závazků
(zaškrtněte příslušnou variantu symbolem X)
23 Datum
24 Částka
25 Měna
26 Kurz
DAŇOVÁ POVINNOST (částky v Kč)
27 Základ daně
28 Daň
29 Datum povinnosti daň srazit
29a Datum splatnosti
30 Poznámka
31 Příjem v zahraniční měně
31a Měna
INFORMACE O ÚHRADĚ SRAŽENÉ DANĚ
32 Datum
33 Částka
34 Účet správce daně
Údaje o podepisující osobě
Kód podepisující osoby
Jméno(-a) a příjmení / Název právnické osoby
Datum narození / Evidenční číslo osvědčení daňového poradce / IČ právnické osoby
Fyzická osoba oprávněná k podpisu (je-li daňový subjekt či zástupce právnickou osobou), s uvedením vztahu k právnické osobě (např. jednatel, pověřený pracovník apod.)
Jméno(-a) a příjmení / Vztah k právnické osobě
Daňový subjekt / Osoba oprávněná k podpisu
Datum
Otisk razítka
Vlastnoruční podpis daňového subjektu / osoby oprávněné k podpisu
Kontaktní osoba
Telefon/e-mail
Za finanční úřad údaje ověřil a zaevidoval dne
podpis odpovědného pracovníka

Pokyny k vyplnění Oznámení o příjmech plynoucích do zahraničí podle § 38da odst. 2 zákona o daních z příjmů

25 5478 MFin 5478

Vyberte typ Oznámení

Formulář slouží k podání řádného Oznámení, které se podává ve lhůtě pro podání dle § 38da odst. 2 zákona o daních z příjmů nebo následného Oznámení, které se podává v případě opravy řádného Oznámení (možno podat i opakovaně).

Všechny údaje, kterých se to týká, vyplňujte v Kč.

01a Uveďte příjmení fyzické osoby

01b Uveďte jméno fyzické osoby

02 Uveďte název právnické osoby

03 Uveďte daňové identifikační číslo přidělené v České republice

04 Uveďte název obce

05 Uveďte poštovní kód (směrovací číslo) obce

06 Uveďte název ulice a číslo popisné a orientační, popř. P.O. Box

07a Uveďte příjmení fyzické osoby

07b Uveďte jméno fyzické osoby

08 Uveďte název právnické osoby

09 Uveďte příslušný číselný kód z následujícího výčtu:

01 – fyzická osoba

02 – obchodní společnost

03 – sdružení

04 – jiná právnická osoba

05 – státní nebo mezinárodní organizace

06 – ostatní

10 Uveďte pouze pro fyzickou osobu

11 Neobsazeno

12 Uveďte pouze pro fyzickou osobu

13 Uveďte pouze pro fyzickou osobu

14 Uveďte kód státu daňové rezidence poplatníka podle § 2, odst. 3 a § 17, odst. 4 zákona o daních z příjmů; kódy států uvádějte http://www.financnisprava.cz/cs/mezinarodni-spoluprace/mezinarodni-zdanovani-prime-dane/seznam-kodu-statu dle odkazu – použije se pouze dvoumístný kód vymezený písmeny velké abecedy

15a Uveďte číslo daňové identifikace ve státě daňové rezidence

15b Typ daňové identifikace: D – DIČ, R – RČ, S – Sociální pojištění, J – jiné

15c Kód státu vydávající daňovou identifikaci – z kódů států viz bod 14

16 Uveďte příslušný číselný kód z následujícího výčtu:

01 – bydliště

02 – sídlo

03 – nespecifikováno

17 Uveďte název obce

18 Uveďte poštovní kód (směrovací číslo) obce

19 Uveďte název ulice a číslo popisné a orientační, popř. P.O. Box

20 Uveďte zdroj příjmu poplatníka – specifikaci dle § 22 zákona o daních z příjmů, popřípadě slovní charakteristiku*)

21 Uveďte příslušný kód z následujícího výčtu*):

7 – příjmy ze služeb (§ 22 odst. 1 písm. c), příjmy z nezávislé činnosti (§ 22 odst. 1 písm. f) bod 1)

10 – podíly na zisku – dividendy (§ 22 odst. 1 písm. g) bod 3)

11 – úroky (§ 22 odst. 1 písm. g) bod 4)

12 – licenční poplatky průmyslové (§ 22 odst. 1 písm. g) bod 1), kulturní (§ 22 odst. 1 písm. g) bod 2), užívání movité věci (§ 22 odst. 1 písm. g) bod 5)

13 – zisky ze zcizení majetku (§ 22 odst. 1 písm. d), § 22 odst 1 písm. h), § 22 odst. 1 písm. i)) pokud se jedná o bezúplatný příjem

16 – odměny člena orgánů právnické osoby (§ 22 odst. 1 písm. g) bod 6)

17 – příjmy sportovců a umělců (§ 22 odst. 1 písm. f) bod 2)

21 – ostatní příjmy tj. výhry (§ 22 odst. 1 písm. g) bod 8), sankce ze závazkových vztahů (§ 22 odst. 1 písm. g) bod 12), příjmy ze svěřenského fondu (§ 22 odst. 1 písm. g) bod 13), bezúplatné příjmy (§ 22 odst. 1 písm. g) bod 14)

22 Uveďte sazbu daně dle § 36 zákona o daních z příjmů včetně modifikace sazby daně podle smluv o zamezení dvojího zdanění; u příjmů v podobě dividend, úroků nebo licenčních poplatků, které podle zákona o daních z příjmů podléhají osvobození nebo pokud smlouva o zamezení dvojího zdanění dává nárok na zdanění pouze druhému státu, uveďte sazbu ve výši 0 (takový příjem je pro účely Oznámení dále označován jako osvobozený příjem)

23 Uveďte datum úhrady poplatníkovi / datum zaúčtování. V případě, že předmětem oznámení je osvobozený příjem, vyplňte pouze rok úhrady poplatníkovi / zaúčtování.

24 Uveďte částku, která byla uhrazena nerezidentovi (po odečtení sražené daně) nebo hodnotu zaúčtovaného závazku (včetně daně). V případě, že předmětem daně je osvobozený příjem v podobě dividend nebo licenčních poplatků, uveďte do ročního oznámení souhrn těchto příjmů. V případě, že předmětem daně je osvobozený příjem v podobě úroků, uveďte do ročního oznámení pouze příjmy za kalendářní měsíce, ve kterých byl překročen limit 300 000 Kč.

25 Měna (měna, ve které byla platba poplatníkovi provedena)

26 Kurz (dle § 38 zákona o daních z příjmů)

27 Uveďte základ daně zaokrouhlený dle § 36 odst. 3 zákona o daních z příjmů; v případě osvobozeného příjmu uveďte hrubou částku daného příjmu ve vazbě na sazbu daně ve výši 0 v řádku 22

28 Daň sražená podle zákona o daních z příjmů včetně modifikace sazby podle smluv o zamezení dvojího zdanění poplatníkovi se sídlem nebo bydlištěm v zahraničí zaokrouhlená dle § 36 odst. 3 zákona o daních z příjmů

29 § 38d odst. 1 a 2 zákona o daních z příjmů

29a § 38d odst. 3 zákona o daních z příjmů

30 Do poznámky uveďte:

Zdůvodnění nesprávně sražené a odvedené daně;

V případě sdělení o vydaném dobropisu uveďte identifikaci dokladu, ke kterému se dobropis vztahuje (např. číslo dokladu, ke kterému byl dobropis vystaven, údaje o dobropisu se uvedou znaménkem mínus); pokud bude snížení daňové povinnosti v důsledku vydání dobropisu vyrovnáno zápočtem s daňovou povinností vyplývající z jiného dokladu, uveďte číslo dokladu, na jehož základě daňová povinnost vznikla

V případě podání následného Oznámení přesně specifikujte, k jakému řádnému Oznámení se podávané následné Oznámení vztahuje (např. Oznámení ze dne)

31 Uveďte hrubý příjem v zahraniční měně

31a Měna

Uveďte údaje o placení sražené daně správci daně

32 Datum platby**)

33 Částka v Kč**)

34 Účet správce daně uveďte v následující struktuře (YYYYYY-XXXXXXXXXX/KKKK) Y – předčíslí, X – číslo účtu, K – kód banky**)

POKYNY K VYPLŇOVÁNÍ ÚDAJŮ O PODEPISUJÍCÍ OSOBĚ

Údaje o podepisující osobě: tyto údaje budou vyplňovány pouze v případech, kdy je podání zpracováváno a podáváno osobou odlišnou od daňového subjektu, tzn. v případech, kdy daňový subjekt činí podání sám za sebe, tuto část nevyplňujte.

Kód podepisující osoby: bude vyplněn číselný kód podle níže uvedených typů podepisujících osob:

1 – zákonný zástupce nebo opatrovník

2 – ustanovený zástupce

3 – společný zástupce, společný zmocněnec

4a – obecný zmocněnec – fyzická osoba i právnická osoba

4b – fyzická osoba daňový poradce nebo advokát

4c – právnická osoba vykonávající daňové poradenství

5a – osoba spravující pozůstalost

5b – zástupce osoby spravující pozůstalost

6a – dědic po skončení řízení o pozůstalosti

6b – zástupce dědice po skončení řízení o pozůstalosti

7a – právní nástupce právnické osoby

7b – zástupce právního nástupce právnické osoby

Pozn. kódy 5b, 6b, 7b mají přednost před obecnými druhy zastoupení s nižšími čísly kódů.

Datum narození / Evidenční číslo osvědčení daňového poradce / IČ právnické osoby: bude vyplněno datum narození podepisující osoby odlišné od daňového subjektu – fyzické osoby, nebo evidenční číslo osvědčení daňového poradce – fyzické osoby, nebo identifikační číslo právnické osoby odlišné od daňového subjektu.

Fyzická osoba oprávněná k podpisu (je-li daňový subjekt či podepisující osoba právnickou osobou) s uvedením vztahu k právnické osobě (např. jednatel, pověřený pracovník apod.): tyto údaje budou vyplňovány pouze v případech, kdy je podání podáváno právnickou osobou, včetně případů, kdy je právnická osoba v postavení podepisující osoby odlišné od daňového subjektu.

Otisk razítka (uvádí se pouze v listinné podobě tohoto formuláře): lze připojit otisk razítka.

Vlastnoruční podpis daňového subjektu / osoby oprávněné k podpisu (uvádí se pouze v listinné podobě tohoto formuláře): podání bude opatřeno vlastnoručním podpisem buď přímo daňovým subjektem – fyzickou osobou činící podání sama za sebe, nebo fyzickou osobou oprávněnou podepsat podání za daňový subjekt – právnickou osobu. V případě podání v elektronické podobě se vlastnoruční podpis nahradí příslušným způsobem autorizace podání (např. identitou občana, uznávaným elektronickým podpisem apod.).

Je-li podepisující osobou fyzická osoba odlišná od daňového subjektu, podání podepisuje tato fyzická osoba; je-li podepisující osobou právnická osoba odlišná od daňového subjektu, podání podepisuje fyzická osoba oprávněná jednat jménem právnické osoby

Jsou-li v tomto formulářovém podání požadovány údaje, jejichž obsah nebo forma jsou stanoveny jiným právním předpisem, uvádějí se tyto údaje s tímto obsahem a v této formě, není-li stanoveno jinak

POKYNY K VYPLNĚNÍ PŘÍLOHY K OZNÁMENÍ O PŘÍJMECH PLYNOUCÍCH DO ZAHRANIČÍ PODLE § 38da ZÁKONA O DANÍCH Z PŘÍJMŮ V SOUVISLOSTI S PŘENESENOU POVINOSTÍ PLÁTCE DANĚ

Příloha je nedílnou součástí Oznámení za předpokladu, že se vyplácí příjem dle § 22 odst. 1 písm. g) bod 2 zákona o daních z příjmů (ZDP) poplatníkovi uvedenému v § 2 odst. 3 nebo § 17 odst. 4 ZDP a současně plátce příjmu přenesl své povinnosti plátce daně na jiného plátce daně, a to na základě písemné smlouvy dle § 38c odst. 3 ZDP.

Plátce daně, kterého se přenesení povinnosti týká, uvede v příloze údaje týkající se plátce příjmu, který na něj své povinnosti převedl písemnou smlouvou. Povinné údaje, které vyplní plátce daně, jsou uvedeny v tabulce níže. V případě podání přes Portál Moje daně bude příloha uvedena jako e-příloha nebo obecný text v části Jiné přílohy.

Údaje o plátci příjmu, který převedl své povinnosti plátce daně písemnou smlouvou

Řádek Jméno / Název1) Identifikační číslo (RČ/IČ/DIČ)2) Částka vyplaceného příjmu3)
1
2

Pozn.:

^1) Uveďte jméno a příjmení, pokud je plátcem příjmu fyzická osoba. V případě, že plátce příjmu je právnická osoba, uveďte její název.

^2) Uveďte identifikační číslo, které bylo plátci příjmu přiděleno. V případě fyzické osoby uveďte rodné číslo. V případě právnické osoby uveďte identifikační číslo, případně daňové identifikační číslo, pokud bylo přiděleno.

^3)Uveďte výši vyplacené částky, kterou příslušný plátce příjmu vyplatil danému poplatníkovi.

*) Oznámení se vyplňuje za každý druh příjmu samostatně.

**) Řádky 32, 33, 34 se nevyplňují v případě, kdy předmětem oznámení je osvobozený příjem.

Prohlášení o pravdivosti a úplnosti uvedených údajů na konci Oznámení podepisuje plátce v případě, že činí podání sám za sebe. Údaje o podepisující osobě budou vyplněny pouze v případě, kdy je Oznámení zpracováno a podáno osobou odlišnou od plátce. Pokyny s kódy typů podepisujících osob jsou zveřejněny na webových stránkách Finanční správy na adrese www.financnisprava.cz.

Příloha č. 10

Oznámení o vstupu do paušálního režimu
25 5255 MFin5255 Řádek /položka/sloupec Specifikace položky/údaje
Záhlaví
Finančnímu úřadu pro
Územnímu pracovišti v, ve, pro
01 Daňové identifikační číslo
02 Rodné číslo
Od zdaňovacího období
1. ODDÍL – Údaje o daňovém subjektu
02a Datum zahájení (opětovného zahájení) SVČ
02b V uvedeném zdaňovacím období jsem již byl poplatníkem v paušálním režimu
03 Příjmení
04 Rodné příjmení
05 Jméno(-a)
06 Titul
07 Datum narození
08 Státní příslušnost
09 Identifikační číslo
10 Identifikátor datové schránky
11 Telefon
12 E-mail
13 Pohlaví
Adresa místa pobytu / Adresa hlášeného místa pobytu cizince
14 Ulice, část obce, číslo orientační
15 Obec, číslo popisné
16 Stát
17 PSČ
Údaje o podepisující osobě
Kód podepisující osoby
Jméno(-a) a příjmení / Název právnické osoby
Datum narození / Evidenční číslo osvědčení daňového poradce / IČ právnické osoby
Fyzická osoba oprávněná k podpisu s uvedením vztahu k právnické osobě
Jméno(-a) a příjmení / Vztah k právnické osobě
Daňový subjekt / osoba oprávněná k podpisu
Datum
Otisk razítka
Vlastnoruční podpis daňového subjektu / osoby oprávněné k podpisu
2. ODDÍL – Údaje o důchodovém a nemocenském pojištění
18 Pracoviště ÚSSZ (OSSZ/PSSZ/MSSZ Brno)
19 Evidenční číslo pojištěnce, bylo-li správou sociálního zabezpečení přiděleno (EČP)
20 Oznamuji ve smyslu zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů, zahájení (opětovné zahájení) samostatné výdělečné činnosti od data uvedeného na řádku 02a.
21 Neobsazeno
22 Datum, od kterého se dobrovolně přihlašujete k dobrovolné účasti na nemocenském pojištění
3. ODDÍL – Údaje o veřejném zdravotním pojištění
23 Příslušná zdravotní pojišťovna název
24 Kód pojišťovny
25 Číslo pojištěnce
26 Oznamuji ve smyslu zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, ve znění pozdějších předpisů, zahájení (opětovné zahájení) samostatné výdělečné činnosti od data uvedeného na řádku 02a.
27 Neobsazeno
4. ODDÍL – Zvolené pásmo paušálního režimu
pásmo paušálního režimu
Poznámky k řádkům
06, 10-12, 14, 22-24 Nepovinný údaj, u. ř. 14 je nepovinným údajem číslo orientační
Otisk razítka (uvádí se pouze v listinné podobě tohoto formuláře)
Vlastnoruční podpis daňového subjektu / osoby oprávněné k podpisu (uvádí se pouze v listinné podobě tohoto formuláře; v případě podání v elektronické podobě se vlastnoruční podpis nahradí příslušným způsobem autorizace podání)
18 Vyplňte příslušnou OSSZ, PSSZ či MSSZ Brno, u které jste/budete jako OSVČ registrován.
Místní příslušnost je dána místem Vašeho trvalého pobytu nebo místem hlášeného pobytu v ČR.
19 Pokud máte rodné číslo přidělené v ČR, EČP nevyplňujte. Vyplňte pouze v případě, pokud Vám bylo Českou správou sociálního zabezpečení EČP již přiděleno. Pokud EČP nebylo dosud přiděleno, zůstane položka prázdná.
20 Vyplňte pouze v případě, že zahajujete (opětovně zahajujete) samostatnou výdělečnou činnost a neoznámil(-a) jste zahájení (opětovné zahájení) této činnosti příslušné OSSZ/PSSZ/MSSZ Brno uvedené na ř. 18 a tímto podáním tak chcete učinit (jedná se o společné oznámení při vstupu do paušálního režimu podle § 38ld zákona).
22 Vyplňte pouze v případě, že se přihlašujete k dobrovolné účasti na nemocenském pojištění (účast na nemocenském pojištění je dobrovolná a vzniká dnem, od kterého se přihlašujete, nejdříve však dnem, ve kterém je tato přihláška podána). Platba pojistného na nemocenské pojištění není součástí paušální zálohy.
25 Vyplňte Vaše číslo pojištěnce. Číslo naleznete na průkazu pojištěnce zdravotní pojišťovny.
26 Vyplňte pouze v případě, že zahajujete (opětovně zahajujete) samostatnou výdělečnou činnost a neoznámil(-a) jste zahájení (opětovné zahájení) této činnosti příslušné zdravotní pojišťovně uvedené na ř. 23 a tímto podáním tak chcete učinit (jedná se o společné oznámení při vstupu do paušálního režimu podle § 38ld zákona).
pásmo paušálního režimu - Pásmo paušálního režimu určuje výše rozhodných příjmů ze samostatné činnosti podle § 2a odst. 5 zákona.
Jsou-li v tomto formulářovém podání požadovány údaje, jejichž obsah nebo forma jsou stanoveny jiným právním předpisem, uvádějí se tyto údaje s tímto obsahem a v této formě, není-li stanoveno jinak.

Příloha č. 11

Žádost podle § 35d odst. 5 zákona o daních z příjmů o poukázání chybějící částky vyplacené plátcem daně poplatníkům na měsíčních daňových bonusech
25 5241 MFin 5241 Řádek /položka/sloupec Specifikace položky/údaje
Záhlaví
Finančnímu úřadu pro / Specializovanému finančnímu úřadu
Územní pracoviště v, ve, pro
Daňové identifikační číslo plátce daně
Údaje o plátci daně
Plátce daně
Sídlo / adresa místa pobytu plátce daně
Typ žádosti
Přehled o vyplacených měsíčních daňových bonusech
Za kalendářní měsíc
roku
ř. 1 Celková částka měsíčního daňového bonusu vyplacená za kalendářní měsíc všem oprávněným zaměstnancům - Kč
ř. 2 Z toho uspokojeno z celkového objemu záloh na daň - Kč
ř. 3 Výše částky měsíčního daňového bonusu z ř. 1 vyplacená z vlastních finančních prostředků - Kč
ř. 4 Datum vyplacení měsíčního daňového bonusu
a) Žádám o vrácení měsíčního daňového bonusu vyplaceného z vlastních finančních prostředků z řádku 3 (popř. částky nižší)
v částce - Kč
na účet vedený u
č. účtu
kód banky
na adresu
b) Žádám o převedení měsíčního daňového bonusu vyplaceného z vlastních finančních prostředků z řádku 3 (popř. částky nižší)
v částce - Kč
na jiný osobní daňový účet daně
vedený u správce daně
č. účtu
kód banky
c) Žádám o použití měsíčního daňového bonusu vyplaceného z vlastních finančních prostředků z řádku 3 (popř. částky nižší)
v částce - Kč
ve prospěch jiného daňového subjektu
DIČ
na úhradu nedoplatku na dani
vedený u správce daně
č. účtu
kód banky
d) Částku z řádku 3 (popř. částku nižší) ponechejte na úhradu splatných daňových povinností daně z příjmů fyzických osob se závislé činnosti
v částce - Kč
Kontaktní osoba
telefon
Údaje o podepisující osobě
Kód podepisující osoby
Jméno(-a) a příjmení / Název právnické osoby
Datum narození / Evidenční číslo osvědčení daňového poradce / IČ právnické osoby
Fyzická osoba oprávněná k podpisu s uvedením vztahu k právnické osobě
Jméno(-a) a příjmení / Vztah k právnické osobě
Daňový subjekt / osoba oprávněná k podpisu
Datum
Otisk razítka
Vlastnoruční podpis daňového subjektu / osoby oprávněné k podpisu

Pokyny

25 5241 MFin 5241

^1) Zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o daních z příjmů“).

^2) Označte křížkem jednu z variant. U běžné žádosti se jedná o uplatnění postupu podle § 35d odst. 5 zákona o daních z příjmů, a to po správné aplikaci § 35d odst. 4 zákona o daních z příjmů. U dodatečné žádosti se jedná o postup podle § 35d odst. 5 zákona o daních z příjmů po aplikaci § 38i zákona o daních z příjmů.

^3) Uveďte kalendářní měsíc roku, za který byl vyplacen měsíční daňový bonus (§ 35d odst. 5 zákona o daních z příjmů) nebo kalendářní měsíc roku, za který bylo poskytnuto nižší měsíční daňové zvýhodnění a měsíční daňový bonus byl vyplacen dodatečně (§ 38i zákona o daních z příjmů).

^4) V řízení o této žádosti postupuje správce daně obdobně jako při vrácení, použití nebo převedení přeplatku podle § 154 a § 155 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů.

^5) Nehodící se škrtněte.

^6) Uveďte druh daně, na kterou je požadováno vyplacený měsíční daňový bonus převést.

^7) Číslo účtu a kód banky uveďte jen v případě, kdy se měsíční daňový bonus nepřevádí v rámci orgánů Finanční správy ČR.

^8) Uveďte jméno, příjmení fyzické osoby nebo název právnické osoby.

^9) Nepovinný údaj.

Pokyny k vyplňování údajů o podepisující osobě

Údaje o podepisující osobě: tyto údaje budou vyplňovány pouze v případech, kdy je podání zpracováváno a podáváno osobou odlišnou od daňového subjektu, tzn. v případech, kdy daňový subjekt činí podání sám za sebe, tuto část nevyplňujte.

Kód podepisující osoby: bude vyplněn číselný kód podle níže uvedených typů podepisujících osob:

1 – zákonný zástupce nebo opatrovník

2 – ustanovený zástupce

3 – společný zástupce, společný zmocněnec

4a – obecný zmocněnec – fyzická osoba i právnická osoba

4b – fyzická osoba daňový poradce nebo advokát

4c – právnická osoba vykonávající daňové poradenství

5a – osoba spravující pozůstalost

5b – zástupce osoby spravující pozůstalost

6a – dědic po skončení řízení o pozůstalosti

6b – zástupce dědice po skončení řízení o pozůstalosti

7a – právní nástupce právnické osoby

7b – zástupce právního nástupce právnické osoby

Pozn. kódy 5b, 6b, 7b mají přednost před obecnými druhy zastoupení s nižšími čísly kódů.

Datum narození / Evidenční číslo osvědčení daňového poradce / IČ právnické osoby: bude vyplněno datum narození podepisující osoby odlišné od daňového subjektu – fyzické osoby, nebo evidenční číslo osvědčení daňového poradce – fyzické osoby, nebo identifikační číslo právnické osoby odlišné od daňového subjektu.

Fyzická osoba oprávněná k podpisu (je-li daňový subjekt či podepisující osoba právnickou osobou) s uvedením vztahu k právnické osobě (např. jednatel, pověřený pracovník atd.): tyto údaje budou vyplňovány pouze v případech, kdy je podání podáváno právnickou osobou, včetně případů, kdy je právnická osoba v postavení podepisující osoby odlišné od daňového subjektu.

Otisk razítka (uvádí se pouze v listinné podobě tohoto formuláře): lze připojit otisk razítka.

Vlastnoruční podpis daňového subjektu / Osoby oprávněné k podpisu (uvádí se pouze v listinné podobě tohoto formuláře): podání bude opatřeno vlastnoručním podpisem buď přímo daňovým subjektem – fyzickou osobou činící podání sama za sebe, nebo fyzickou osobou oprávněnou podepsat podání za daňový subjekt – právnickou osobu. V případě podání v elektronické podobě se vlastnoruční podpis nahradí příslušným způsobem autorizace podání (např. identitou občana, uznávaným elektronickým podpisem apod.).

Je-li podepisující osobou fyzická osoba odlišná od daňového subjektu, podání podepisuje tato fyzická osoba; je-li podepisující osobou právnická osoba odlišná od daňového subjektu, podání podepisuje fyzická osoba oprávněná jednat jménem právnické osoby.

Jsou-li v tomto formulářovém podání požadovány údaje, jejichž obsah nebo forma jsou stanoveny jiným právním předpisem, uvádějí se tyto údaje s tímto obsahem a v této formě, není-li stanoveno jinak.

Příloha č. 12

Žádost podle § 35d odst. 9 zákona o daních z příjmů o poukázání chybějící částky vyplacené plátcem daně poplatníkům na doplatku na daňovém bonusu z ročního zúčtování záloh a daňového zvýhodnění
25 5246 MFin 5246 Řádek /položka/sloupec Specifikace položky/údaje
Záhlaví
Finančnímu úřadu pro / Specializovanému finančnímu úřadu
Územní pracoviště v, ve, pro
Daňové identifikační číslo plátce daně
Údaje o plátci daně
Plátce daně
Sídlo / adresa místa pobytu plátce daně
Typ žádosti
Přehled o vyplacených doplatcích na daňovém bonusu
Za zdaňovací období
ř. 1 Celková částka doplatku na daňovém bonusu vyplacená z ročního zúčtování záloh a daňového zvýhodnění všem oprávněným zaměstnancům - Kč
ř. 2 Z toho uspokojeno z celkového objemu záloh na daň - Kč
ř. 3 Výše částky doplatku na daňovém bonusu z ř. 1 vyplacená z vlastních finančních prostředků plátce - Kč
ř. 4 Datum vyplacení doplatku na daňovém bonusu
a) Žádám o vrácení doplatku na daňovém bonusu vyplaceného z vlastních finančních prostředků z řádku 3 (popř. částky nižší)
v částce - Kč
na účet vedený u
č. účtu
kód banky
na adresu
b) Žádám o převedení doplatku na daňovém bonusu vyplaceného z vlastních finančních prostředků z řádku 3 (popř. částky nižší)
v částce - Kč
na jiný osobní daňový účet daně
vedený u správce daně
č. účtu
kód banky
c) Žádám o použití doplatku na daňovém bonusu vyplaceného z vlastních finančních prostředků z řádku 3 (popř. částky nižší)
v částce - Kč
ve prospěch jiného daňového subjektu
DIČ
na úhradu nedoplatku na dani
vedený u správce daně
č. účtu
kód banky
d) Částku z řádku 3 (popř. částku nižší) ponechejte na úhradu splatných daňových povinností daně z příjmů fyzických osob se závislé činnosti
v částce - Kč
Kontaktní osoba
telefon
Údaje o podepisující osobě
Kód podepisující osoby
Jméno(-a) a příjmení / Název právnické osoby
Datum narození / Evidenční číslo osvědčení daňového poradce / IČ právnické osoby
Fyzická osoba oprávněná k podpisu s uvedením vztahu k právnické osobě
Jméno(-a) a příjmení / Vztah k právnické osobě
Daňový subjekt / osoba oprávněná k podpisu
Datum
Otisk razítka
Vlastnoruční podpis daňového subjektu / osoby oprávněné k podpisu

Pokyny

25 5246 MFin 5246

^1) Zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o daních z příjmů“).

^2) Označte křížkem jednu z variant. U běžné žádosti se jedná o uplatnění postupu podle § 35d odst. 9 zákona o daních z příjmů, a to po správné aplikaci § 35d odst. 4 zákona o daních z příjmů. U dodatečné žádosti se jedná o postup podle § 35d odst. 9 zákona o daních z příjmů po aplikaci § 38i zákona o daních z příjmů.

^3) Uveďte zdaňovací období (kalendářní rok), za který byl vyplacen doplatek na daňovém bonusu, a to na základě provedeného ročního zúčtování záloh a daňového zvýhodnění (§ 35d odst. 7 zákona o daních z příjmů). V případě postupu podle § 38i zákona o daních z příjmů uveďte zdaňovací období, za které bylo chybně poskytnuto nižší daňové zvýhodnění a doplatek na daňovém bonusu byl poplatníkovi vyplacen dodatečně.

^4) V řízení o této žádosti postupuje správce daně obdobně jako při vrácení, použití nebo převedení přeplatku podle § 154 a § 155 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů.

^5) Nehodící se škrtněte.

^6) Uveďte druh daně, na kterou je požadováno vyplacený doplatek na daňovém bonusu převést.

^7) Číslo účtu a kód banky uveďte jen v případě, kdy se doplatek na daňovém bonusu nepřevádí v rámci orgánů Finanční správy ČR.

^8) Uveďte jméno, příjmení fyzické osoby nebo název právnické osoby.

^9) Nepovinný údaj.

Pokyny k vyplňování údajů o podepisující osobě

Údaje o podepisující osobě: tyto údaje budou vyplňovány pouze v případech, kdy je podání zpracováváno a podáváno osobou odlišnou od daňového subjektu, tzn. v případech, kdy daňový subjekt činí podání sám za sebe, tuto část nevyplňujte.

Kód podepisující osoby: bude vyplněn číselný kód podle níže uvedených typů podepisujících osob:

1 – zákonný zástupce nebo opatrovník

2 – ustanovený zástupce

3 – společný zástupce, společný zmocněnec

4a – obecný zmocněnec – fyzická osoba i právnická osoba

4b – fyzická osoba daňový poradce nebo advokát

4c – právnická osoba vykonávající daňové poradenství

5a – osoba spravující pozůstalost

5b – zástupce osoby spravující pozůstalost

6a – dědic po skončení řízení o pozůstalosti

6b – zástupce dědice po skončení řízení o pozůstalosti

7a – právní nástupce právnické osoby

7b – zástupce právního nástupce právnické osoby

Pozn. kódy 5b, 6b, 7b mají přednost před obecnými druhy zastoupení s nižšími čísly kódů.

Datum narození / Evidenční číslo osvědčení daňového poradce / IČ právnické osoby: bude vyplněno datum narození podepisující osoby odlišné od daňového subjektu – fyzické osoby, nebo evidenční číslo osvědčení daňového poradce – fyzické osoby, nebo identifikační číslo právnické osoby odlišné od daňového subjektu.

Fyzická osoba oprávněná k podpisu (je-li daňový subjekt či podepisující osoba právnickou osobou) s uvedením vztahu k právnické osobě (např. jednatel, pověřený pracovník atd.): tyto údaje budou vyplňovány pouze v případech, kdy je podání podáváno právnickou osobou, včetně případů, kdy je právnická osoba v postavení podepisující osoby odlišné od daňového subjektu.

Otisk razítka (uvádí se pouze v listinné podobě tohoto formuláře): lze připojit otisk razítka.

Vlastnoruční podpis daňového subjektu / Osoby oprávněné k podpisu (uvádí se pouze v listinné podobě tohoto formuláře): podání bude opatřeno vlastnoručním podpisem buď přímo daňovým subjektem – fyzickou osobou činící podání sama za sebe, nebo fyzickou osobou oprávněnou podepsat podání za daňový subjekt – právnickou osobu. V případě podání v elektronické podobě se vlastnoruční podpis nahradí příslušným způsobem autorizace podání (např. identitou občana, uznávaným elektronickým podpisem apod.).

Je-li podepisující osobou fyzická osoba odlišná od daňového subjektu, podání podepisuje tato fyzická osoba; je-li podepisující osobou právnická osoba odlišná od daňového subjektu, podání podepisuje fyzická osoba oprávněná jednat jménem právnické osoby.

Jsou-li v tomto formulářovém podání požadovány údaje, jejichž obsah nebo forma jsou stanoveny jiným právním předpisem, uvádějí se tyto údaje s tímto obsahem a v této formě, není-li stanoveno jinak.

Příloha č. 13

Přihláška k registraci pro fyzické osoby
25 5101 MFin 5101 Řádek /položka/sloupec Specifikace položky/údaje
Finančnímu úřadu pro / Specializovanému finančnímu úřadu
Územní pracoviště v, ve, pro
01 Daňové identifikační číslo (DIČ - pouze číselná část)
02 Přihláška k registraci pro plátce daně, kteří jsou plátci:
1. daně z příjmů ze závislé činnosti; ode dne
2. daně z příjmů FO vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně; ode dne
03 Příjmení
04 Rodné příjmení
05 Jméno(-a)
06 Titul
07 Rodné číslo / Datum nar. (není-li RČ přiděleno)
08 Adresa místa pobytu
a) ulice a číslo orientační, část obce a číslo popisné
b) obec
c) PSČ
d) stát
09 Adresa hlášeného místa pobytu cizince
a) ulice a číslo orientační, část obce a číslo popisné
b) obec
c) PSČ
10 Kontaktní údaje
a) telefon
b) e-mail
11 (neobsazeno)
12 Oprávnění k podnikání
identifikační číslo
vydáno v ČR ano/ne (v případě vyplnění „ne“ je nutné toto oprávnění k podnikání doložit jako přílohu)
13 Sídlo shodné s adresou místa pobytu ano/ne
a) ulice a číslo orientační, část obce a číslo popisné
b) obec
c) PSČ
14 Organizační složky obchodního závodu
a) počet odštěpných závodů (zvláštní příloha - formulář)
b) počet provozoven (zvláštní příloha - formulář)
15 Čísla účtů u poskytovatelů platebních služeb
a) účty v ČR vedené v CZK
číslo účtu/směrový (identifikační) kód
vlastníkem účtu je daňový subjekt ano/ne
b) účet vedený v zahraničí nebo účet v cizí měně
IBAN
typ ID banky
ID banky
měna, ve které je účet veden
vlastníkem účtu je daňový subjekt ano/ne
název účtu
název banky
ulice banky
město banky
PSČ (ZIP-code) banky
stát
16 Zákonný zástupce či opatrovník
Příjmení
Jméno(-a)
Rodné číslo / Datum nar. (není-li RČ přiděleno)
Adresa místa pobytu
ulice a číslo orientační, část obce a číslo popisné
obec
PSČ
telefon
e-mail
17 Adresa pro doručování
a) ulice a číslo orientační, část obce a číslo popisné
b) obec
c) PSČ
18 Právní předchůdce
a) Daňové identifikační číslo
b) Identifikace
19 Zahraniční DIČ
Stát
Údaje o podepisující osobě
Kód podepisující osoby
Jméno(-a) a příjmení / Název právnické osoby
Datum narození / Evidenční číslo osvědčení daňového poradce / IČ právnické osoby
Fyzická osoba oprávněná k podpisu (je-li daňový subjekt či zástupce právnickou osobou), s uvedením vztahu k právnické osobě (např. jednatel, pověřený pracovník apod.)
Jméno(a) a příjmení / Vztah k právnické osobě
Daňový subjekt / Osoba oprávněná k podpisu
Datum
Otisk razítka
Vlastnoruční podpis daňového subjektu / osoby oprávněné k podpisu

POKYNY k vyplnění Přihlášky k registraci pro fyzické osoby

25 5101 MFin 5101

Finančnímu úřadu pro / Specializovanému finančnímu úřadu: Doplníte zbývající část oficiálního názvu svého místně příslušného finančního úřadu (např. – hlavní město Prahu, - Jihočeský kraj, apod.). Bude-li subjekt vybraným subjektem podle § 11 odst. 2 zákona č. 456/2011 Sb., o Finanční správě České republiky, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o Finanční správě České republiky"), doplní údaj slovy „Specializovanému finančnímu úřadu".

01 Daňové identifikační číslo při první registraci nevyplňujete, vyplní finanční úřad.

02 Napíšete „ano“ u daní, ke kterým se prostřednictvím této přihlášky chcete zaregistrovat. Slovem „ano“ je třeba označit alespoň jednu daň. Za přihlášení k registraci se považuje Vaše vyjádření „ano“ v odpovídající kolonce (ev. kolonkách) a vyplnění přihlášky k registraci. V odpovídající kolonce uvozené slovy „ode dne“ uveďte datum, ke kterému Vám vznikla povinnost se registrovat jako plátce.

K přihlášení k registraci k dani z přidané hodnoty použijte samostatný formulář „Přihláška k registraci k dani z přidané hodnoty“.

03 Příjmení: Vyplníte nyní používané příjmení.

04 Rodné příjmení (nepovinný údaj): Můžete vyplnit příjmení uvedené ve Vašem rodném listě a všechna dřívější příjmení.

05 Jméno(-a): Vyplníte jméno(-a) ve stejném tvaru, ve kterém je uvedené ve Vašem rodném listě.

06 Titul (nepovinný údaj): Můžete vyplnit akademický titul, který Vám byl udělen. Uvede se pouze jeden titul před jménem, zpravidla nejvyšší dosažený. Tituly za jménem a vědecké hodnosti se pro tyto účely neuvádějí.

07 Rodné číslo / Datum nar.: Pokud má Vaše rodné číslo za lomítkem pouze 3 číslice, nebude na posledním místě nic vyplněno. Není-li rodné číslo přiděleno, vyplníte datum narození.

08 Adresa místa pobytu a) až d):

ad a) Vyplňují se: název ulice (má-li obec označeny ulice), číslo orientační (číslo orientační je číslo v ulici pořadové), část obce (pokud je obec členěna na části) a číslo popisné.

Osoby, které nemají v České republice (dále jen „ČR“) trvalý pobyt, uvedou svoji zahraniční adresu a vyplní i údaj „stát“ pod písmenem d). Zahraniční osoby uvedou též další údaje potřebné pro určení místní příslušnosti dle § 13 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „DŘ“), v následující položce 09.

09 Adresa hlášeného místa pobytu cizince: Osoby, které nemají v ČR trvalý pobyt, vyplní adresu svého hlášeného místa pobytu v ČR (§ 13 DŘ). Nelze-li takto místo pobytu na území ČR určit, vyplní adresu místa, kde se převážně zdržují.

10 Kontaktní údaje (jedná se o nepovinné údaje, přesto je doporučeno je uvést pro případnou neformální komunikaci pro potřeby správce daně):

ad a) uveďte telefonní čísla, na kterých jste k zastižení;

ad b) uveďte adresu elektronické pošty.

12 Oprávnění k podnikání: Vyplníte identifikační číslo osoby (IČO), pokud Vám bylo přiděleno. Dále vyplníte „ano“, bylo-li Vám oprávnění k podnikání vydáno v ČR, nebo „ne“, bylo-li vydáno mimo ČR. V případě, že bylo vydáno mimo ČR, doložte jej jako přílohu k přihlášce k registraci.

13 Sídlo dle § 429 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník"). Pokud máte sídlo na stejné adrese, na které máte místo trvalého pobytu, vyplňte „ano“ do kolonky za textem „ano/ne“ a nemusíte údaje pod písmeny a) až c) v této položce 13 vyplňovat.

Zahraniční osoba, která ve smyslu § 22 odst. 2 zákona o daních z příjmů zřídila na území ČR stálou provozovnu, vyplní v této položce 13 adresu této stálé provozovny.

14 Organizační složky obchodního závodu:

ad a) vyplníte počet odštěpných závodů podle § 503 odst. 2 občanského zákoníku. Na zvláštní příloze (formuláři) uveďte za každý odštěpný závod vnitřní organizační pořadové číslo (existuje-li), uveďte IČO, pokud bylo přiděleno, název, adresu včetně PSČ, telefon, adresu elektronické pošty;

ad b) vyplníte počet provozoven (kromě té, kterou jste uvedl(a) v položce 13 jako sídlo) ve smyslu § 503 odst. 1 občanského zákoníku a § 17 zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „živnostenský zákon“). Na zvláštní příloze (formuláři) uveďte za provozovnu vnitřní organizační pořadové číslo (pokud existuje), název, adresu včetně PSČ, telefon, adresu elektronické pošty, IČO. Zvláštní přílohu není třeba vyplňovat pro provozovny dle § 17 živnostenského zákona;

15 Čísla účtů u poskytovatelů platebních služeb: Uveďte všechny účty, na nichž jsou soustředěny prostředky z Vaší podnikatelské činnosti. Je-li účet veden pod stejným číslem účtu ve více měnách, uvede se pouze jednou a jako „měna, ve které je účet veden“, se uvede hlavní měna, v níž je účet veden. Pokud se jedná o účet vedený v zahraničí nebo o účet v cizí měně, vyplní se číslo účtu ve tvaru IBAN. V kolonce pro „typ ID banky" vyplňte typ identifikace banky, tj. např. BIC, FW, SC.

16 Zákonný zástupce či opatrovník: Vyplňte, pokud máte zástupce ve smyslu § 457 a násl. občanského zákoníku. Pokud má rodné číslo za lomítkem pouze 3 číslice, nebude na posledním místě nic vyplněno. Není-li rodné číslo přiděleno, vyplní se datum narození. Údaje o telefonním čísle a e-mailu jsou nepovinné, přesto je doporučeno je uvést pro případnou neformální komunikaci pro potřeby správce daně.

17 Adresa pro doručování: Vyplňte pouze liší-li se adresa, kam požadujete, aby správce daně doručoval písemnosti, od adresy uvedené v položce 13 (popř. položce 08). Nevyplnění adresy pro doručování nelze považovat za žádost o zrušení dříve nahlášené adresy pro doručování. Pro zrušení či změnu nahlášené adresy pro doručování je třeba vyplnit příslušnou položku formuláře „Oznámení o změně registračních údajů“. V případě, že si zvolíte adresu pro doručování, ale máte zpřístupněnu datovou schránku, bude v souladu s § 39 a § 42 DŘ a § 17 zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů, doručováno do Vaší datové schránky bez ohledu na Vámi zvolenou adresu pro doručování ve všech případech, ve kterých to bude umožňovat povaha doručovaného dokumentu.

18 Právní předchůdce a) a b): Vyplníte, pokud pokračujete v činnostech nebo pobírání příjmů, které byly předmětem daně u tohoto právního předchůdce. Uvedete základní identifikační údaje o svém právním předchůdci.

19 Vyplníte daňové identifikační číslo (DIČ), které Vám bylo přiděleno v zahraničí, a uvedete stát, který toto DIČ přidělil.

POKYNY K VYPLŇOVÁNÍ ÚDAJŮ O PODEPISUJÍCÍ OSOBĚ

Údaje o podepisující osobě: tyto údaje budou vyplňovány pouze v případech, kdy je podání zpracováváno a podáváno osobou odlišnou od daňového subjektu, tzn. v případech, kdy daňový subjekt činí podání sám za sebe, tuto část nevyplňujte.

Kód podepisující osoby: bude vyplněn číselný kód podle níže uvedených typů podepisujících osob:

1 – zákonný zástupce nebo opatrovník

2 – ustanovený zástupce

3 – společný zástupce, společný zmocněnec

4a – obecný zmocněnec – fyzická osoba i právnická osoba

4b – fyzická osoba daňový poradce nebo advokát

4c – právnická osoba vykonávající daňové poradenství

5a – osoba spravující pozůstalost

5b – zástupce osoby spravující pozůstalost

6a – dědic po skončení řízení o pozůstalosti

6b – zástupce dědice po skončení řízení o pozůstalosti

7a – právní nástupce právnické osoby

7b – zástupce právního nástupce právnické osoby

Pozn. kódy 5b, 6b, 7b mají přednost před obecnými druhy zastoupení s nižšími čísly kódů.

Datum narození / Evidenční číslo osvědčení daňového poradce / IČ právnické osoby: bude vyplněno datum narození podepisující osoby odlišné od daňového subjektu – fyzické osoby, nebo evidenční číslo osvědčení daňového poradce – fyzické osoby, nebo identifikační číslo právnické osoby odlišné od daňového subjektu.

Fyzická osoba oprávněná k podpisu (je-li daňový subjekt či podepisující osoba právnickou osobou) s uvedením vztahu k právnické osobě (např. jednatel, pověřený pracovník apod.): tyto údaje budou vyplňovány pouze v případech, kdy je podání podáváno právnickou osobou, včetně případů, kdy je právnická osoba v postavení podepisující osoby odlišné od daňového subjektu.

Otisk razítka (uvádí se pouze v listinné podobě tohoto formuláře): lze připojit otisk razítka.

Vlastnoruční podpis daňového subjektu / osoby oprávněné k podpisu (uvádí se pouze v listinné podobě tohoto formuláře): podání bude opatřeno vlastnoručním podpisem buď přímo daňovým subjektem – fyzickou osobou činící podání sama za sebe, nebo fyzickou osobou oprávněnou podepsat podání za daňový subjekt – právnickou osobu. V případě podání v elektronické podobě se vlastnoruční podpis nahradí příslušným způsobem autorizace podání (např. identitou občana, uznávaným elektronickým podpisem apod.).

Je-li podepisující osobou fyzická osoba odlišná od daňového subjektu, podání podepisuje tato fyzická osoba; je-li podepisující osobou právnická osoba odlišná od daňového subjektu, podání podepisuje fyzická osoba oprávněná jednat jménem právnické osoby.

Dojde-li ke změně údajů, které je povinen daňový subjekt uvádět při registraci, je povinen tuto změnu oznámit správci daně do 15 dnů ode dne, kdy nastala, případně požádat o zrušení registrace, jsou-li pro to dány důvody.

K oznámení změny použijte formulář „Oznámení o změně registračních údajů“, k podání žádosti o zrušení registrace použijte formulář „Žádost o zrušení registrace“. Seznam údajů, na které se nevztahuje oznamovací povinnost dle § 127 odst. 4 DŘ, je zveřejněn na úřední desce správce daně a způsobem umožňujícím dálkový přístup.

Všechny údaje, na něž jste neměl(a) dostatek místa na formuláři, a všechny další údaje, které považujete za závažné ke své registraci, uveďte, prosím, na zvláštní příloze (pro tuto přílohu není stanoven formulář). U jednotlivých informací uveďte číslo položky původního formuláře, ke které se vztahují.

Jsou-li v tomto formulářovém podání požadovány údaje, jejichž obsah nebo forma jsou stanoveny jiným právním předpisem, uvádějí se tyto údaje s tímto obsahem a v této formě, není-li stanoveno jinak.

Příloha č. 14

Čtení tohoto dokumentu nenahrazuje čtení příslušného vydání Sbírky zákonů. Neneseme odpovědnost za případné nepřesnosti vyplývající z převodu originálu do tohoto formátu.

Tento text je zveřejněn za vlastních podmínek opětovného použití zdroje e-Sbírka, nikoli pod licencí Legalize ani pod licencí volného díla. e-Sbírka
volné dílo (úřední díla podle § 3 písm. a) zákona č. 121/2000 Sb., autorského zákona)