Νόμοι — ΦΕΚ A' 134/2025

Type Νόμος
Publication 2025-07-29
Τελευταία ενημέρωση 2025-07-28
State In force
Source ΦΕΚ
articles 531
Reform history JSON API
5.

Με απόφαση που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ο Διοικητής της Α.Α.Δ.Ε. μπορεί να εκχωρεί τις αρμοδιότητές του σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 4389/2016 (Α’ 94) και να ρυθμίζει τον ειδικότερο τρόπο και τη διαδικασία καταχώρισης των οφειλών αυτών, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. Με όμοια απόφαση, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη της πλήρους Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τα ζητήματα της παρ. 1 του άρθρου 20 του ν. 4820/2021 (Α’ 130), μπορεί να μεταβάλλονται τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις καταχώρισης των οφειλών στα βιβλία ανεπίδεκτων είσπραξης, καθώς και του επαναχαρακτηρισμού τους ως εισπράξιμων και να ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με τις συνέπειες και τα χρονικά όρια ισχύος των συνεπειών της καταχώρισης.» Άρθρo 251 Δυνατότητα παράτασης διάρκειας συμβάσεων προσληφθέντος προσωπικού στη Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων - Τροποποίηση άρθρου 24 ν. 4778/2021 Στο άρθρο 24 του ν. 4778/2021 (Α’ 26), περί πρόσληψης προσωπικού στη Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, προστίθεται παρ. 3 ως εξής: «3. Οι συμβάσεις εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, οι οποίες συνήφθησαν δυνάμει του παρόντος, δύνανται, πριν από τη λήξη τους, να παραταθούν με τους ίδιους όρους έως την 31 Δεκεμβρίου 2026, τηρουμένης της απαγόρευσης της παρ. 2. Για την παράταση, η οποία συντελείται κατά παρέκκλιση των άρθρων 5, περί διαδοχικών συμβάσεων, και 6, περί ανώτατης διάρκειας συμβάσεων, του π.δ. 164/2004 (Α’ 134), απαιτείται απόφαση του αρμόδιου για την πρόσληψη του προσωπικού οργάνου.»

Άρθρο 252

Πρόσβαση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων στα δεδομένα του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων

1.

Τα όργανα διοίκησης και οι υπάλληλοι του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε., εφεξής Οργανισμός), οι κάθε είδους συνεργαζόμενοι με τον Οργανισμό δημόσιοι ή ιδιωτικοί φορείς, τα Κέντρα Υποδοχής Δηλώσεων, καθώς και οι ανάδοχοι συναφθεισών συμβάσεων με τον Οργανισμό παρέχουν στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) άμεση, πλήρη και απρόσκοπτη πρόσβαση σε κάθε κτιριακή υποδομή και υποδομή πληροφορικής, ηλεκτρονική εφαρμογή και πληροφοριακό σύστημα, καθώς και σε κάθε διαθέσιμη πληροφορία, δημόσιο ή ιδιωτικό έγγραφο, σύμβαση, δικαιολογητικό, δεδομένο και άλλο στοιχείο που βρίσκεται στην κατοχή τους και αφορά τη λειτουργία του Οργανισμού όπως ενδεικτικά:

  • α) τη διαχείριση των πιστώσεων του Ευρωπαϊκού Γεωργικού Ταμείου Εγγυήσεων (Ε.Γ.Τ.Ε.), του Ευρωπαϊκού

Γεωργικού Ταμείου Αγροτικής Ανάπτυξης (Ε.Γ.Τ.Α.Α.), του Ευρωπαϊκού Αλιευτικού Ταμείου (Ε.Α.Τ.) και λοιπών πόρων του Οργανισμού, καθώς και την τήρηση όλων των σχετικών με τις πιστώσεις λογαριασμών,

  • β) τη στελέχωση του Οργανισμού, ιδίως τη σχέση

εργασίας του προσωπικού του, την κατανομή των υπαλλήλων ανά κατηγορία και κλάδο, τη στελέχωση ανά ηλικία, γεωγραφική περιοχή και υπηρεσία, καθώς και το σύνολο των οργανικών θέσεων, την οργανωτική δομή, την κατανομή των αρμοδιοτήτων και τη διάρθρωση των Κεντρικών και Περιφερειακών Υπηρεσιών του Οργανισμού,

  • γ) την ανάληψη, τον έλεγχο, τη διαχείριση και τις διαδικασίες πληρωμής των οικονομικών υποχρεώσεων, τον

έλεγχο και την εκκαθάριση των πάσης φύσεως δαπανών, την εκτέλεση των προμηθειών, τη διαχείριση των πόρων αυτού, καθώς και κάθε άλλο οικονομικό στοιχείο ή κατάσταση που σχετίζεται με την κατάρτιση και εκτέλεση του Προϋπολογισμού του Οργανισμού, τον Απολογισμό του καθώς και την εν γένει λειτουργία του. Η Α.Α.Δ.Ε. επεξεργάζεται και διαχειρίζεται το σύνολο των ως άνω πληροφοριών και στοιχείων για την εκπλήρωση των σκοπών του Οργανισμού.

2.

Η μη εκπλήρωση ή πλημμελής εκπλήρωση των υποχρεώσεων της παρ. 1, πέραν των πειθαρχικών κυρώσεων, όπου αυτές εφαρμόζονται, επισύρει σε βάρος των υπόχρεων την επιβολή προστίμου από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ έως εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ ανά παράβαση, με πράξη του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε..

Άρθρο 253

Επίδομα απομακρυσμένων - παραμεθορίων περιοχών υπαλλήλων Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων - Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 9 και παρ. 2β άρθρου 47 ν. 4778/2021

1.

Στην παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 4778/2021 (Α’ 26), περί του επιδόματος απομακρυσμένων - παραμεθορίων περιοχών υπαλλήλων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:

  • α) στο δεύτερο εδάφιο οι λέξεις «τουλάχιστον δύο (2)

ετών» αντικαθίστανται από τις λέξεις «τουλάχιστον έξι (6) μηνών», β) το τρίτο εδάφιο αντικαθίσταται και η παρ. 2 «2. Η χορήγηση του επιδόματος της παρ. 1 συνδέεται με την πραγματική άσκηση καθηκόντων στις υπηρεσίες των περιοχών αυτών. Ειδικότερα, η προσαύξηση σύμφωνα με την απόφαση της περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 47, χορηγείται υπό την προϋπόθεση της υποχρεωτικής παραμονής στην ίδια υπηρεσία για χρονικό διάστημα τουλάχιστον έξι (6) μηνών και όχι περισσότερο από έξι (6) έτη, με την επιφύλαξη τυχόν ειδικότερων διατάξεων, οι οποίες προβλέπουν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα υποχρεωτικής παραμονής στην ίδια υπηρεσία. Σε περίπτωση παραμονής για διάστημα μικρότερο των έξι (6) μηνών ή για διάστημα μικρότερο του οριζομένου με την απόφαση της περ. β της παρ. 2 του άρθρου 47, τα ποσά που χορηγήθηκαν σύμφωνα με την απόφαση της περ. α της παρ. 2 του άρθρου 47, αναζητούνται ως αχρεωστήτως καταβληθέντα.»

2.

Η περ. β της παρ. 2 του άρθρου 47 του ν. 4778/2021, περί εξουσιοδοτικών διατάξεων, αντικαθίσταται ως εξής: παρ. 2 του άρθρου 9, β) οι προϋποθέσεις και ο χρόνος σύντμησης του διαστήματος ελάχιστης υποχρεωτικής παραμονής και παράτασης του διαστήματος μέγιστης παραμονής προς τον σκοπό της κάλυψης έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών που σχετίζονται με την στελέχωση των υπηρεσιών, την χιλιομετρική απόσταση του τόπου παροχής της υπηρεσίας ή τις αυξημένες ανάγκες κατά τους θερινούς μήνες, γ) οι προϋποθέσεις αναζήτησης ή μη μέρους του ποσού του επιδόματος των απομακρυσμένων-παραμεθόριων περιοχών ανάλογα με τη διάρκεια παραμονής σε όλως εξαιρετικές περιπτώσεις απρόβλεπτης ανάγκης αποχώρησης από την υπηρεσία, θανάτου του υπαλλήλου, αναστολής λειτουργίας ή κατάργησης της υπηρεσίας, δ) οι περιπτώσεις μετάθεσης σε υπηρεσία ίδιας βαρύτητας, ε) καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου 9.»

Άρθρο 254

Μεταφορά της Γενικής Διεύθυνσης του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Σ.Δ.Ο.Ε.) στην Α.Α.Δ.Ε. Η Γενική Διεύθυνση του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Σ.Δ.Ο.Ε.) της Γενικής Γραμματείας Φορολογικής Πολιτικής του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, που συστάθηκε με το άρθρο 4 του ν. 2343/1995 (Α’ 211) σε συνδυασμό με το άρθρο 88 του ν. 3842/2010 (Α’ 58) και το άρθρο 1 του π.δ. 84/2019 (Α’ 123) σε συνδυασμό με το άρθρο 111 του ν. 4622/2019 (Α’ 133), μεταφέρεται την 6η.10.2025 ως σύνολο αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων, προσωπικού, αρχείων, περιουσιακών στοιχείων και υλικοτεχνικού εξοπλισμού στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.). Οι υπάλληλοι του Σ.Δ.Ο.Ε. των οποίων οι οργανικές θέσεις και οι αρμοδιότητες περιέρχονται στην Α.Α.Δ.Ε., διατηρούν την ιδιότητα του ειδικού ανακριτικού υπαλλήλου και λαμβάνουν παραγγελίες προκαταρκτικών εξετάσεων, τελώντας σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 35 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας (Κ.Π.Δ.- ν. 4620/2019, Α’ 96) υπό την εποπτεία, καθοδήγηση και τον συντονισμό των ενεργειών τους, από τον Προϊστάμενο Εισαγγελέα του Τμήματος Οικονομικού Εγκλήματος της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών, χωρίς να εφαρμόζεται σε αυτούς η παρ. 3 του άρθρου 35 του Κ.Π.Δ.. Οι εκκρεμείς παραγγελίες προκαταρκτικών εξετάσεων που έχουν αναλάβει οι ως άνω υπάλληλοι μεταφέρονται χωρίς άλλη διαδικασία στην Α.Α.Δ.Ε.. Το σύνολο των προκαταρκτικών εξετάσεων που εκκρεμούν, κατά τον χρόνο μεταφοράς τους στην Α.Α.Δ.Ε., στα χέρια του προσωπικού του Σ.Δ.Ο.Ε., που ασκεί ελεγκτικά καθήκοντα μεταφέρεται χωρίς άλλη διαδικασία στην Α.Α.Δ.Ε. και ολοκληρώνεται από τους υπαλλήλους στους οποίους έχει ήδη χρεωθεί κατά τον χρόνο μεταφοράς τους. Την ευθύνη για τον χειρισμό και την ολοκλήρωση των εν λόγω υποθέσεων φέρουν αποκλειστικά οι ως άνω υπάλληλοι, στα χέρια των οποίων εκκρεμούν οι προκαταρκτικές εξετάσεις κατά τον χρόνο μεταφοράς τους στην Α.Α.Δ.Ε., ανεξάρτητα από την οργανωτική δομή στην οποία θα ενταχθούν εντός της Α.Α.Δ.Ε..

Άρθρο 255

Επαναλειτουργία Επιτροπής Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών Τροποποίηση παρ. 3 και 6 άρθρου 16 ν. 4714/2020

1.

Στην παρ. 3 του άρθρου 16 του ν. 4714/2020 (Α’ 148), περί της Επιτροπής Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο δεύτερο εδάφιο, οι λέξεις «30 Ιουνίου 2024» αντικαθίστανται από τις λέξεις «24 Ιουλίου 2026» και β) στο τρίτο εδάφιο, οι λέξεις «29 Ιουνίου 2024» αντικαθίστανται από τις λέξεις «23 Ιουλίου 2026» και η παρ. 3 διαμορφώνεται «3. Ο διάδικος φορολογούμενος σε εκκρεμείς ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας και των Τακτικών Διοικητικών Δικαστηρίων διαφορές από πράξη επιβολής φόρου ή προστίμων κατά τη φορολογική νομοθεσία μπορεί να υποβάλει αίτηση ενώπιον της Επιτροπής της παρ. 1 με αίτημα την εξώδικη επίλυση της διαφοράς, ανεξάρτητα από το εάν έχει εκκινήσει ο ίδιος τη διαδικασία ενώπιον των ανωτέρω αρμόδιων δικαστηρίων ή όχι. Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά έως τις 24 Ιουλίου 2026. Το αίτημα μπορεί να αφορά μόνο σε υποθέσεις που εκκρεμούν και δεν έχουν συζητηθεί, ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας και των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων έως τις 23 Ιουλίου 2026. Το προηγούμενο εδάφιο καταλαμβάνει και τις εκκρεμείς υποθέσεις ενώπιον της Επιτροπής της παρ. 1. Σε υποθέσεις για τις οποίες είχε υποβληθεί αίτηση και απορρίφθηκαν από την Επιτροπή για τυπικούς λόγους, καθώς και σε υποθέσεις ματαιωθείσες ή απορριφθείσες για τις οποίες έχουν προκύψει νέα στοιχεία ή νομολογία ή έχει εκδοθεί αμετάκλητη απόφαση ποινικού δικαστηρίου, επιτρέπεται η υποβολή νέας αίτησης εντός της ως άνω προθεσμίας.»

2.

Στην παρ. 6 του άρθρου 16 του ν. 4714/2020 επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο πρώτο εδάφιο, αα) οι λέξεις «31η Ιουλίου 2025» αντικαθίστανται από τις λέξεις «31η Δεκεμβρίου 2026» και αβ) οι λέξεις «30ή Σεπτεμβρίου 2025» αντικαθίστανται από τις λέξεις «31η Μαρτίου 2027», β) στο δεύτερο εδάφιο, οι λέξεις «31η Ιουλίου 2025» αντικαθίστανται από τις λέξεις «31η Δεκεμβρίου 2026» και η παρ. 6 διαμορφώνεται ως εξής: «6. Η εξέταση των αιτήσεων εξώδικης επίλυσης ολοκληρώνεται το αργότερο έως την 31η Δεκεμβρίου 2026 και τα πρακτικά εξώδικης επίλυσης εκδίδονται έως την 31η Μαρτίου 2027, ημερομηνία κατά την οποία λήγει η θητεία του Γενικού Προϊσταμένου, των μελών των Τμημάτων της Επιτροπής και των Γραμματέων. Αιτήσεις που δεν εξετάστηκαν μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2026, θεωρείται ότι απορρίφθηκαν σιωπηρά. Για όσο διάστημα η υπόθεση εκκρεμεί ενώπιον των Επιτροπών, η δίκη ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας ή του αρμοδίου τακτικού διοικητικού δικαστηρίου αναστέλλεται και η υπόθεση διαγράφεται από το πινάκιο με πράξη του Προέδρου του δικαστηρίου. Η αναστολή δεν καταλαμβάνει την προσωρινή δικαστική προστασία.» έχει χορηγηθεί παράταση καταβολής και αναστολή είσπραξης για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών λόγω της κακοκαιρίας «Daniel»

1.

Οφειλές φυσικών και νομικών προσώπων και οντοτήτων, βεβαιωμένες στις Δ.Ο.Υ./Κ.Ε.ΜΕ.Φ./ΚΕ.Β.ΕΙΣ., για τις οποίες έχει χορηγηθεί αναστολή είσπραξης και παράταση καταβολής, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 43 του ν. 5184/2025 (Α’ 34) στο πλαίσιο αντιμετώπισης των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από την εκδήλωση της κακοκαιρίας «Daniel», δύναται, κατόπιν αίτησης του οφειλέτη, να υπαχθούν σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής σε έως και εβδομήντα δύο (72) μηνιαίες δόσεις με την επιφύλαξη του ελάχιστου ποσού μηνιαίας δόσης της παρ. 6.

2.

Η αίτηση για την υπαγωγή στη ρύθμιση υποβάλλεται ηλεκτρονικά στη Φορολογική Διοίκηση από τις 8 Αυγούστου 2025 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2025. Αν υφίσταται τεχνική αδυναμία ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης, αυτή υποβάλλεται στην υπηρεσία, ο Προϊστάμενος της οποίας είναι αρμόδιος για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής.

3.

Βασικές οφειλές της παρ. 1 από την ημερομηνία υπαγωγής τους στη ρύθμιση και κατά τη διάρκεια ισχύος αυτής δεν επιβαρύνονται με τόκο. Η καθυστέρηση καταβολής δόσης της ρύθμισης συνεπάγεται την επιβάρυνση αυτής με μηνιαία προσαύξηση πέντε τοις εκατό (5%).

4.

Με την υπαγωγή στο πρόγραμμα ρύθμισης και υπό την προϋπόθεση της τήρησης αυτού, δεν υπολογίζονται τα πρόστιμα των άρθρων 6 του ν. δ. 356/1974 (Α’ 90) και 57 του ν. 4174/2013 (Α’ 170), τα οποία αφορούν οφειλές που έχουν καταχωρηθεί στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων μέχρι και τις 20 Μαρτίου 2015.

5.

Η υπαγωγή του οφειλέτη στη ρύθμιση συντελείται με την καταβολή της πρώτης δόσης. Η πρώτη δόση καταβάλλεται εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση. Οι επόμενες δόσεις της ρύθμισης καταβάλλονται έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επομένων μηνών. Με την υποβολή από τον οφειλέτη αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση, τα αποδιδόμενα ποσά από συμψηφισμούς του άρθρου 75 του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε., ν. 4978/2022, Α’ 190), από παρακρατήσεις αποδεικτικού ενημερότητας και βεβαίωσης οφειλής του άρθρου 12 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (Κ.Φ.Δ., ν. 5104/2024, Α’ 58) και από μέτρα αναγκαστικής είσπραξης δύνανται να καλύπτουν την πρώτη δόση, εφόσον εισπράττονται εντός της προθεσμίας του δευτέρου εδαφίου και δεν πιστώνονται διαφορετικά κατά τις κείμενες διατάξεις.

6.

Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης της ρύθμισης ορίζεται σε τριάντα (30) ευρώ.

7.

Η ρύθμιση απόλλυται με συνέπεια την υποχρεωτική άμεση καταβολή του υπολοίπου των οφειλών σύμφωνα με τα στοιχεία της βεβαίωσης, αν ο οφειλέτης δεν καταβάλει δύο (2) συνεχόμενες μηνιαίες δόσεις της ρύθμισης ή καθυστερήσει την καταβολή των δύο (2) τελευταίων δόσεων της ρύθμισης για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των δύο (2) μηνών.

8.

Σε όποιον τηρεί τους όρους της ρύθμισης της παρ. 1:

  • α) Χορηγείται αποδεικτικό ενημερότητας, σύμφωνα

με το άρθρο 12 του Κ.Φ.Δ..

  • β) Αναστέλλεται ή παύει η ποινική δίωξη και αναβάλλεται η εκτέλεση της ποινής που επιβλήθηκε σύμφωνα

με το άρθρο 25 του ν. 1882/1990 (Α’ 43), περί ποινικού αδικήματος μη καταβολής χρεών προς το Δημόσιο και τρίτους, ή, εφόσον άρχισε η εκτέλεσή της, διακόπτεται. Κατά το χρονικό διάστημα ισχύος της ρύθμισης αναστέλλεται η παραγραφή του ποινικού αδικήματος, κατά παρέκκλιση των χρονικών περιορισμών του άρθρου 113 του Ποινικού Κώδικα (ν. 4619/2019, Α’ 95) και αυτή δεν συμπληρώνεται πριν από την πάροδο ενός (1) έτους από τη λήξη της αναστολής.

  • γ) Αναστέλλεται η λήψη μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης, καθώς και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής

εκτέλεσης επί απαιτήσεων, κινητών ή ακινήτων, με την προϋπόθεση ότι η εκτέλεση αφορά μόνο οφειλές που ρυθμίζονται σύμφωνα με το παρόν. Η αναστολή της παρούσας περίπτωσης δεν ισχύει για κατασχέσεις που έχουν επιβληθεί στα χέρια τρίτων ή έχουν εκδοθεί οι σχετικές παραγγελίες, πριν από την υπαγωγή στη ρύθμιση, τα αποδιδόμενα όμως ποσά από αυτές λαμβάνονται υπόψη για την κάλυψη δόσης ή δόσεων της ρύθμισης, εφόσον εισπράττονται κατά τη διάρκεια ισχύος αυτής και δεν πιστώνονται διαφορετικά κατά τις κείμενες διατάξεις. Αν ο οφειλέτης απωλέσει τη ρύθμιση σύμφωνα με την παρ. 7, τα μέτρα που έχουν ανασταλεί συνεχίζονται.

9.

Το Δημόσιο και μετά από την υπαγωγή και συμμόρφωση του οφειλέτη στη ρύθμιση δύναται:

  • α) να εγγράφει υποθήκες σε περιουσιακά στοιχεία του

οφειλέτη, συμπεριλαμβανομένων των συνυπόχρεων προσώπων, ή των εγγυητών, εφόσον η οφειλή δεν είναι ασφαλισμένη,

  • β) να μην χορηγεί αποδεικτικό ενημερότητας για τη

μεταβίβαση ακινήτου ή τη σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτού στα πρόσωπα της περ. α) ακόμη και αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις χορήγησης αυτού, εφόσον η οφειλή δεν είναι διασφαλισμένη σύμφωνα με το άρθρο 12 του Κ.Φ.Δ.,

  • γ) να προβαίνει σε συμψηφισμό των χρηματικών απαιτήσεων του οφειλέτη κατά του Δημοσίου και μέχρι του ύψους

των οφειλών του, σύμφωνα με το άρθρο 75 του Κ.Ε.Δ.Ε..

10.

Τα ποσά που εισπράττονται κατά τη διάρκεια της ρύθμισης από την παρακράτηση απαίτησης του οφειλέτη λόγω της χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας και βεβαίωσης οφειλής του άρθρου 12 του Κ.Φ.Δ. ή κατόπιν συμψηφισμού του άρθρου 75 του Κ.Ε.Δ.Ε. ή μετά από αναγκαστικά μέτρα, καλύπτουν δόση ή δόσεις της χορηγηθείσας ρύθμισης, εφόσον δεν πιστώνονται διαφορετικά κατά τις κείμενες διατάξεις.

11.

H παραγραφή των οφειλών, για τις οποίες υποβάλλεται αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση, αναστέλλεται καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της ρύθμισης και δεν συμπληρώνεται πριν παρέλθει ένα (1) έτος από τη λήξη της.

12.

Εξαιρούνται από την υπαγωγή στη ρύθμιση του παρόντος άρθρου: την παρ. 4 του άρθρου 31 του ν. 5000/2022 (Α’ 226), περί διαδικασίας υλοποίησης της απόφασης ανάκτησης,

  • β) οφειλές που δεν δύνανται να υπαχθούν σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής σύμφωνα με άλλες διατάξεις,

με εξαίρεση τις οφειλές που προκύπτουν από την επιστροφή της ενίσχυσης της επιστρεπτέας προκαταβολής σύμφωνα με το άρθρο τρίτο της από 30.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 75), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4684/2020 (Α’ 86), καθώς και από αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά σύμφωνα με αυτήν,

  • γ) οφειλές που έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση τμηματικής

καταβολής βάσει δικαστικής απόφασης ή προσωρινής διαταγής ή κατ’ εφαρμογή του ν. 4469/2017 (Α’ 62), περί εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων ή του Κεφαλαίου Α’ του ν. 4738/2020 (Α’ 207), περί εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών, η οποία είναι σε ισχύ.

Άρθρο 257

Ρύθμιση ασφαλιστικών οφειλών για τις οποίες έχει χορηγηθεί αναστολή για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών λόγω της κακοκαιρίας «Daniel»

1.

Πάσης φύσεως ασφαλιστικές εισφορές, τρέχουσες και καθυστερούμενες, φυσικών και νομικών προσώπων και οντοτήτων, οι οποίες, στο πλαίσιο αντιμετώπισης των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από την εκδήλωση της κακοκαιρίας «Daniel», τελούν σε αναστολή καταβολής μέχρι την 31η Ιουλίου 2025, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 43 του ν. 5184/2025 (Α’ 34), δύνανται, κατόπιν αίτησης του οφειλέτη, να υπαχθούν σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής σε έως και εβδομήντα δύο (72) μηνιαίες δόσεις, με την επιφύλαξη του ελάχιστου ποσού μηνιαίας δόσης της παρ. 5.

2.

Η αίτηση για την υπαγωγή στη ρύθμιση υποβάλλεται στις υπηρεσίες του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών από την 8η Αυγούστου 2025 έως τη 30ή Σεπτεμβρίου 2025.

3.

Από την ημερομηνία υπαγωγής τους στη ρύθμιση της παρ. 1 και κατά τη διάρκεια ισχύος αυτής, οι οφειλές δεν επιβαρύνονται με τόκους ή προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής. Η καθυστέρηση καταβολής δόσης της ρύθμισης συνεπάγεται την επιβάρυνση αυτής με μηνιαία προσαύξηση που ανέρχεται σε πέντε τοις εκατό (5%).

4.

Η υπαγωγή του οφειλέτη στη ρύθμιση της παρ. 1 διενεργείται με την καταβολή της πρώτης δόσης. Η πρώτη δόση καταβάλλεται μέχρι την τελευταία ημέρα του μήνα υποβολής της αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση. Οι επόμενες δόσεις της ρύθμισης καταβάλλονται έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επόμενων μηνών.

5.

Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης της ρύθμισης της παρ. 1 ορίζεται σε τριάντα (30) ευρώ.

6.

Η ρύθμιση της παρ. 1 απόλλυται, με συνέπεια την υποχρεωτική άμεση καταβολή του υπολοίπου των οφειλών σύμφωνα με τα στοιχεία της βεβαίωσης, με τη μη καταβολή δύο (2) συνεχόμενων μηνιαίων δόσεων της ρύθμισης ή με τη βεβαίωση νέας οφειλής.

7.

Κατά τη διάρκεια της ρύθμισης, εφόσον τηρούνται οι όροι αυτής και οι λοιποί όροι, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, παρέχονται στον οφειλέτη τα εξής ευεργετήματα:

  • α) χορηγείται αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας διμηνιαίας ισχύος,
  • β) στις επιχειρήσεις της περ. ε’ της παρ. 5 του άρθρου 8

του α.ν. 1846/1951 (Α’ 179) χορηγείται αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας για την είσπραξη λογαριασμών δημοσίου έργου, εφόσον για το έργο, για το οποίο χορηγείται το αποδεικτικό, δεν υφίστανται τρέχουσες ή ληξιπρόθεσμες οφειλές, και σε περίπτωση ύπαρξης οφειλής, χορηγείται αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας με παρακράτηση ποσού ίσου με την οφειλή,

  • γ) αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η

συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί της κινητής και ακίνητης περιουσίας του οφειλέτη. Ειδικά για κατασχέσεις στα χέρια τρίτων που έχουν επιβληθεί έως την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση του παρόντος, το μέτρο της κατάσχεσης αίρεται με την υπαγωγή του οφειλέτη στη ρύθμιση, κατόπιν σχετικού αιτήματος, και αποδιδόμενα ποσά από κατασχέσεις στα χέρια τρίτων πριν από την υπαγωγή στη ρύθμιση του παρόντος, λαμβάνονται υπόψη για την κάλυψη τρεχουσών δόσεων της ρύθμισης,

  • δ) αναστέλλεται η ποινική δίωξη σε βάρος του οφειλέτη, κατά το άρθρο 1 του α.ν. 86/1967 (Α’ 136), και αναστέλλεται η παραγραφή του ποινικού αδικήματος, κατά

παρέκκλιση των χρονικών περιορισμών του άρθρου 113 του Ποινικού Κώδικα (ν. 4619/2019, Α’ 95),

  • ε) αναστέλλεται η εκτέλεση ποινής που έχει επιβληθεί

ή, εφόσον άρχισε η εκτέλεσή της, αυτή διακόπτεται. Αν ο οφειλέτης απωλέσει τη ρύθμιση, τα μέτρα που έχουν ανασταλεί συνεχίζονται.

8.

Η απώλεια της ρύθμισης επιφέρει τις ακόλουθες συνέπειες:

  • α) την απώλεια των ευεργετημάτων της ρύθμισης,
  • β) τη μετατροπή ως άμεσα απαιτητού του συνόλου του

υπολοίπου της οφειλής και των προηγούμενων τόκων, πρόσθετων τελών και προσαυξήσεων,

  • γ) την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής με όλα τα

προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία μέσα.

9.

Ο Ηλεκτρονικός Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) και μετά από την υπαγωγή και συμμόρφωση του οφειλέτη στη ρύθμιση δύναται να λαμβάνει τα μέτρα που προβλέπονται στα άρθρα 17 και 18 του ν. 4331/2015 (Α’ 69), περί των δικαιωμάτων των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης μετά την υπαγωγή οφειλετών σε ρύθμιση και συμμόρφωση.

10.

H παραγραφή των οφειλών, για τις οποίες υποβάλλεται αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση της παρ. 1, αναστέλλεται καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της ρύθμισης και δεν συμπληρώνεται πριν παρέλθει ένα (1) έτος από τη λήξη της.

11.

Εξαιρούνται από την υπαγωγή στη ρύθμιση της παρ. 1 οφειλές που έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής βάσει δικαστικής απόφασης ή προσωρι (Α’207), περί εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών, η οποία είναι σε ισχύ.

Άρθρο 258

Στελέχωση και λειτουργία Μόνιμης Εθνικής Αντιπροσωπείας στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης - Τροποποίηση άρθρων 209, 210 και 211 ν. 4920/2022

1.

Στην περ. ε) του άρθρου 209 του ν. 4920/2022 (Α’ 74), περί θέσεων προσωπικού της Μόνιμης Εθνικής Αντιπροσωπείας στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, μετά τη λέξη «υποστήριξης» προστίθενται οι λέξεις «και συντονισμού θεμάτων αρμοδιότητας Μονίμου Αντιπροσώπου» και η περ. ε) διαμορφώνεται ως εξής: «ε) Μία (1) θέση υπαλλήλου γραμματειακής υποστήριξης και συντονισμού θεμάτων αρμοδιότητας Μονίμου Αντιπροσώπου.»

2.

Στο τέλος της παρ.  5 του άρθρου  210 του ν. 4920/2022, περί προσόντων κάλυψης θέσεων, προστίθενται οι λέξεις «ή άδεια οδήγησης οχήματος μεταφοράς προσώπων σύμφωνα με το ισχύον στη χώρα σύστημα αδειών οδήγησης» και η παρ. 5 διαμορφώνεται ως εξής: «5. Για τη θέση του οδηγού επιμελητή της περ. στ) του άρθρου 209, απαιτείται κατοχή απολυτήριου τίτλου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, καλή γνώση της ελληνικής και της γαλλικής γλώσσας και άδεια οδήγησης επαγγελματικής κατηγορίας ή άδεια οδήγησης οχήματος μεταφοράς προσώπων σύμφωνα με το ισχύον στη χώρα σύστημα αδειών οδήγησης.»

3.

Στο άρθρο  211 του ν. 4920/2022, περί του τρόπου και της διαδικασίας κάλυψης θέσεων, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο έβδομο εδάφιο της παρ. 2: αα) οι λέξεις «του Υπουργού Οικονομικών» αντικαθίσταται από τις λέξεις «του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ή κοινή απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμοδίου οργάνου σύμφωνα με το τρίτο, τέταρτο και πέμπτο εδάφιο της παρούσας» και αβ) οι λέξεις «τους έξι (6) μήνες» αντικαθίσταται από τις λέξεις «τους δώδεκα (12) μήνες», β) η παρ. 3 αντικαθίσταται, γ) προστίθεται παρ. 4 και το άρθρο 211 διαμορφώνεται ως εξής: «Άρθρο 211 Τρόπος - Διαδικασία κάλυψης θέσεων

1.

α) Ο Μόνιμος Αντιπρόσωπος και ο Αναπληρωτής Μόνιμος Αντιπρόσωπος διορίζονται με τριετή θητεία, που δύναται να ανανεωθεί για μία ακόμη φορά και για ίσο χρονικό διάστημα.

  • β) Ο Μόνιμος Αντιπρόσωπος και ο Αναπληρωτής Μόνιμος Αντιπρόσωπος διορίζονται και παύονται από τα

καθήκοντά τους με Προεδρικό Διάταγμα, ύστερα από πρόταση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Εξωτερικών. Αν η θητεία του Μονίμου και του Αναπληρωτή Μονίμου Αντιπροσώπου δεν ανανεωθεί ή δεν διοριστεί νέος Μόνιμος Αντιπρόσωπος και Αναπληρωτής Μόνιμος Αντιπρόσωπος, η θητεία των υπηρετούντων Αντιπροσώπων παρατείνεται αυτοδικαίως έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανανέωσής της ή του νέου διορισμού, για χρονικό διάστημα που δεν δύναται να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες.

  • γ) Στις θέσεις των περ. α) και β) του άρθρου 209 διορίζονται μόνιμοι ή με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου

Αορίστου Χρόνου υπάλληλοι του δημόσιου τομέα, όπως αυτός ορίζεται στην περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), ή που προέρχονται από διεθνείς οργανισμούς ή ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα ή ερευνητικά κέντρα, οι οποίοι διαθέτουν τα προσόντα που προβλέπονται στο άρθρο 210 για τη θέση αυτή. Για όσο χρόνο διαρκεί η θητεία στις θέσεις των περ. α) και β) του άρθρου 209, οι οργανικές θέσεις των υπαλλήλων που διορίζονται παραμένουν κενές, μετά δε τη λήξη της θητείας, επανέρχονται αυτοδικαίως στις οργανικές τους θέσεις. Για τα μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) που αναλαμβάνουν καθήκοντα στις θέσεις των περ. α) και β) του άρθρου 209, εφαρμόζεται η παρ. 1 του άρθρου 160 του ν. 4957/2022 (Α’ 141).

2.

Τέσσερις (4) θέσεις της περ. γ) και η θέση της περ. δ) του άρθρου 209 καλύπτονται με αποσπάσεις μονίμων ή με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου υπαλλήλων του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.). Τρεις (3) θέσεις της περ. γ) του άρθρου 209 καλύπτονται από υπαλλήλους του δημόσιου τομέα, όπως αυτός ορίζεται στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014. Οι ως άνω αποσπάσεις πραγματοποιούνται έπειτα από σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, κατά παρέκκλιση του ν. 4440/2016 (Α’ 224), με μόνη απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, εάν πρόκειται για απόσπαση υπαλλήλου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και με κοινή απόφαση του οργάνου αυτού και του αρμοδίου οργάνου του υπουργείου προέλευσης του υπαλλήλου σε κάθε άλλη περίπτωση. Σε περίπτωση υπαλλήλου που προέρχεται από εποπτευόμενο φορέα, η απόσπαση πραγματοποιείται με κοινή απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του αρμοδίου οργάνου που εποπτεύει τον φορέα προέλευσης του υπαλλήλου. Επί απόσπασης υπαλλήλου της Α.Α.Δ.Ε. εφαρμόζεται το άρθρο 25 του ν. 4389/2016 (Α’ 94). Η απόσπαση πραγματοποιείται για χρονικό διάστημα έως τρία (3) έτη από την ανάληψη της υπηρεσίας και μπορεί να παραταθεί για τρία (3) επιπλέον έτη, για μία μόνο φορά. Αν συντρέχουν ειδικοί υπηρεσιακοί λόγοι επιτρέπεται, μετά από πρόταση του Μονίμου Αντιπροσώπου ή, αν αυτός κωλύεται, του Αναπληρωτή Μονίμου Αντιπροσώπου και απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ή κοινή απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών παράταση της απόσπασης για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τους δώδεκα (12) μήνες. Η ανάληψη υπηρεσίας πραγματοποιείται εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης απόσπασης. Μετά τη λήξη της απόσπασής τους, οι υπάλληλοι επιστρέφουν στις οργανικές τους θέσεις. Ο χρόνος υπηρεσίας στις ανωτέρω θέσεις λογίζεται ως χρόνος δημόσιας υπηρεσίας.

3.

Το προσωπικό των περ. ε) και στ) του άρθρου 209 προσλαμβάνεται με απόφαση του αρμόδιου οργάνου, κατόπιν πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος της Μ.Ε.Α. Ο.Ο.Σ.Α. και ύστερα από εισήγηση του Μονίμου Αντιπροσώπου, τηρουμένης της διαδικασίας του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων του άρθρου 25 του ν. 4829/2021 (Α’ 166). Με την ίδια απόφαση καθορίζεται το ύψος της αντιμισθίας των προσλαμβανομένων, ύστερα από εισήγηση του Μονίμου Αντιπροσώπου και αφού ληφθούν υπόψη οι τοπικές συνθήκες εργασίας. Η πρόσληψη γίνεται με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου διαρκείας τριών (3) ετών, η οποία καταρτίζεται από τον Μόνιμο Αντιπρόσωπο και η οποία δύναται να ανανεώνεται για ίση χρονική διάρκεια, κατ’ εξαίρεση των κειμένων διατάξεων. Με απόφαση του αρμοδίου για την πρόσληψη οργάνου κατά την ανανέωση της σύμβασης του προσωπικού των περ. ε) και στ) του άρθρου 209, κατόπιν τεκμηριωμένης εισήγησης του Μονίμου Αντιπροσώπου, είναι δυνατή η αναπροσαρμογή της αντιμισθίας.

4.

α) Το παρόν άρθρο δεν θίγει το υπηρεσιακό καθεστώς των ήδη υπηρετούντων στις θέσεις των περ. ε) και

  • στ) του άρθρου 209, μέχρι τη λήξη της σύμβασής τους.
  • β) Κατά τη διάρκεια της ισχύουσας σύμβασης των ήδη

υπηρετούντων κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος στις θέσεις των περ. ε) και στ) του άρθρου 209 είναι δυνατή άπαξ η αναπροσαρμογή της αντιμισθίας τους, με τεκμηριωμένη εισήγηση του Μονίμου Αντιπροσώπου και απόφαση του αρμοδίου για την πρόσληψη οργάνου, με ισχύ από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του παρόντος.

  • γ) Η παρ. 3 καταλαμβάνει και τους ήδη υπηρετούντες

κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος στις θέσεις των περ. γ) και δ) του άρθρου 209.»

Άρθρο 259

Λειτουργία Μητρώου Ακίνητης Περιουσίας στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 20 ν. 3965/2011 Στην παρ. 2 του άρθρου 20 του ν. 3965/2011 (Α’ 113), περί σύστασης της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) προστίθεται νέο τρίτο εδάφιο, β) προστίθεται νέο τελευταίο εδάφιο και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής: «2. Η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας εποπτεύει, συντονίζει και ελέγχει την εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής από τις συναρμόδιες υπηρεσίες και νομικά πρόσωπα για τη διοίκηση, διαχείριση, αξιοποίηση και προστασία της δημόσιας περιουσίας, της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου, καθώς και της κοινωφελούς περιουσίας και κατευθύνει, παρακολουθεί, συντονίζει και ελέγχει τη λειτουργία και το έργο των υπηρεσιών και των συλλογικών οργάνων και επιτροπών, που υπάγονται σε αυτήν, με σκοπό την καλύτερη διαχείριση και αξιοποίηση της δημόσιας και κοινωφελούς περιουσίας. Η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας είναι αρμόδια για την καταγραφή, σε ενιαίο Μητρώο, όλης της ακίνητης περιουσίας φορέων του Δημόσιου Τομέα και ειδικότερα των Υπουργείων, των Δημοσίων Επιχειρήσεων στις οποίες το Δημόσιο κατέχει το σύνολο του μετοχικού τους κεφαλαίου, των Δημοσίων Οργανισμών και των Ν.Π.Δ.Δ. (Μητρώο Ακίνητης Περιουσίας, Μ.Α.Π.). Στο Μ.Α.Π. καταχωρούνται όλα τα εμπράγματα δικαιώματα των φορέων του δημόσιου τομέα, όπως αυτός ορίζεται στην περ. α της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143). Οι ανωτέρω φορείς υποχρεούνται να διαβιβάσουν στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας κάθε στοιχείο και δεδομένο που αφορά στην ακίνητη περιουσία τους και να την ενημερώνουν άμεσα για κάθε αλλαγή και τροποποίηση, προκειμένου να επικαιροποιείται αντίστοιχα το Μ.Α.Π.. Επίσης, οφείλουν να παρέχουν κάθε είδους συνδρομή που θα τους ζητηθεί από τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας για την οργάνωση, συστηματοποίηση και αξιοποίηση του ανωτέρω Μητρώου. Για τον ίδιο σκοπό, επιτρέπεται η απόσπαση υπαλλήλων στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας από φορείς του, κατά το άρθρο 1 του ν. 1256/1982, δημοσίου τομέα, για χρονικό διάστημα τριών (3) ετών που μπορεί να παρατείνεται μέχρι τρία (3) ακόμη έτη. Η απόσπαση διενεργείται με κοινή απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, χωρίς να απαιτείται γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου του φορέα από τον οποίο αποσπάται ο υπάλληλος, ύστερα από δημοσιοποίηση σχετικής πρόσκλησης της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας στην οποία καθορίζονται τα ζητούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα του προσωπικού. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού που εκδίδεται μετά από εισήγηση του Γενικού Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας μπορεί να ανατίθεται στην ΕΤΑΔ Α.Ε. η διαχείριση και αξιοποίηση ακινήτων εγγεγραμμένων στο Μ.Α.Π. επιπλέον των όσων ήδη έχουνε περιέλθει στην αρμοδιότητά της δυνάμει των διατάξεων των νόμων 2636/1998 και 3878/2010 και της υπ’ αρ. Δ6Α1162069 ΕΞ2011 (Β’ 2779/2011) κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με την επιφύλαξη των διατάξεων του ν. 4009/2011 (Α’ 195). Η εποπτεία του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών επί της ΕΤΑΔ Α.Ε. όσον αφορά το συντονισμό και τον έλεγχο της εφαρμογής της κυβερνητικής πολιτικής για τη διαχείριση και την αξιοποίηση των ακινήτων αρμοδιότητάς της ασκείται μέσω της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η οποία είδος δικαιώματος επί του ακινήτου, Κωδικός Αριθμός Εθνικού Κτηματολογίου του ακινήτου, λοιπά στοιχεία που προσδιορίζουν την ταυτότητα του ακινήτου, ειδικά και λεπτομερειακά τεχνικά ζητήματα σχετικά με τη διαλειτουργικότητα του Μ.Α.Π. με το Εθνικό Κτηματολόγιο και με άλλα πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου και την αυτόματη άντληση πληροφοριών από αυτά, τα δικαιώματα πρόσβασης στο Μ.Α.Π., η διαδικασία ενημέρωσης και επικαιροποίησης των στοιχείων του και η προσθήκη άλλων πεδίων σε αυτό, καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο ζήτημα για την εφαρμογή της παρούσας.»

Άρθρο 260

Παραχώρηση δημοσίου ακινήτου για τη στέγαση του Τμήματος Γ.Α.Κ. Λευκάδας Προσθήκη παρ. 8Α στο άρθρο 26 του ν. 4484/2017

1.

Στο άρθρο 26 του ν. 4484/2017 (Α’ 110), περί παραχωρήσεων δημοσίων ακινήτων, μετά την παρ. 8 προστίθεται παρ. 8Α ως εξής: «8Α. Παραχωρείται χωρίς αντάλλαγμα στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού η χρήση του υπό στοιχεία (4, 5, 6, 7, 8, 17, 18, 4), τμήματος, εμβαδού επιφανείας τριακοσίων ογδόντα ενός τετραγωνικών μέτρων και πενήντα έξι εκατοστών (381,56), με τα εντός αυτού κτίρια (διώροφο και ισόγειο) του δημόσιου ακινήτου ιδιοκτησίας ελληνικού Δημοσίου με ΑΒΚ 30 και συνολικού εμβαδού χιλίων εκατόν ογδόντα επτά τετραγωνικών μέτρων και πενήντα πέντε εκατοστών (1.187,55), καταγεγραμμένου στο Κτηματολογικό Γραφείο Ιονίων Νήσων, με ΚΑΕΚ 340260106019, εντός των εγκεκριμένων ορίων του πολεοδομικού σχεδίου του οικισμού Λευκάδας, που προϋφίσταται του έτους 1923, και συγκεκριμένα στον Τομέα Ι, όπως αυτό εμφαίνεται στο από Μάρτιο 2025 τοπογραφικό διάγραμμα, που επισυνάπτεται στο παρόν ως Παράρτημα, για τη στέγαση των αρχείων του Τμήματος Γ.Α.Κ. Λευκάδας.»

2.

Στον ν. 4484/2017, προστίθεται ως Παράρτημα VIIA, το Παράρτημα του παρόντος.

Άρθρο 261

Εξαιρέσεις από την υποχρέωση υποβολής δημόσιας πρότασης των προσώπων που αποκτούν κινητές αξίες - Τροποποίηση περ. γ) άρθρου 8 ν. 3461/2006 Στο τέλος της περ. γ) του άρθρου 8 του ν. 3461/2006 (Α’ 106) περί εξαιρέσεων από την υποχρέωση υποβολής δημόσιας πρότασης, προστίθενται οι λέξεις «ή τοποθέτησης σε εμπίστευμα εγκύρως συσταθέν στην αλλοδαπή, εφόσον, επί μεν τοποθέτησης εν ζωή, δικαιούχοι του εμπιστεύματος είναι ο εμπιστευματοπάροχος ή τα τέκνα του ή αμφότεροι, επί δε τοποθέτησης δυνάμει κληρονομικής διαδοχής, δικαιούχοι του εμπιστεύματος είναι οι κληρονόμοι του εμπιστευματοπαρόχου» και η περ. γ) «γ) Η απόκτηση κινητών αξιών είναι αποτέλεσμα μεταβίβασης λόγω γονικής παροχής ή κληρονομικής διαδοχής ή τοποθέτησης σε εμπίστευμα εγκύρως συσταθέν στην αλλοδαπή, εφόσον, επί μεν τοποθέτησης εν ζωή, δικαιούχοι του εμπιστεύματος είναι ο εμπιστευματοπάροχος ή τα τέκνα του ή αμφότεροι, επί δε τοποθέτησης δυνάμει κληρονομικής διαδοχής, δικαιούχοι του εμπιστεύματος είναι οι κληρονόμοι του εμπιστευματοπαρόχου.»

Άρθρο 262

Προσβασιμότητα πληροφοριών στο Ευρωπαϊκό Ενιαίο Σημείο Πρόσβασης Προσθήκη άρθρου 21α στον ν. 3556/2007 (παρ. 2 άρθρου 3 Οδηγίας (ΕΕ) 2023/2864) Στον ν. 3556/2007 (Α’ 91) μετά το άρθρο 21 προστίθεται άρθρο 21α ως εξής: «Άρθρο 21α Προσβασιμότητα πληροφοριών στο Ευρωπαϊκό Ενιαίο Σημείο Πρόσβασης

1.

Κατά τη γνωστοποίηση των ρυθμιζόμενων πληροφοριών που αναφέρονται στις παρ. 1 και 2 του άρθρου 21, ο εκδότης ή το πρόσωπο το οποίο ζήτησε την εισαγωγή προς διαπραγμάτευση σε ρυθμιζόμενη αγορά χωρίς τη συγκατάθεση του εκδότη υποβάλλει τις εν λόγω πληροφορίες ταυτόχρονα στον φορέα συλλογής που αναφέρεται στην παρ. 3 προκειμένου να καταστούν προσβάσιμες στο Ευρωπαϊκό Ενιαίο Σημείο Πρόσβασης (ΕΕΣΠ) που θεσπίστηκε δυνάμει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2859 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 13ης Δεκεμβρίου 2023, για τη θέσπιση ευρωπαϊκού ενιαίου σημείου πρόσβασης το οποίο παρέχει κεντρική πρόσβαση σε πληροφορίες διαθέσιμες στο κοινό σε σχέση με τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, τις κεφαλαιαγορές και τη βιωσιμότητα (Σειρά L). Οι ρυθμιζόμενες πληροφορίες συμμορφώνονται με τις ακόλουθες απαιτήσεις:

  • α) υποβάλλονται σε μορφότυπο με δυνατότητα εξαγωγής δεδομένων, όπως ορίζεται στην περ. 3) του άρθρου 2

του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2859 ή, όταν απαιτείται από το δίκαιο της Ένωσης ή το εθνικό δίκαιο, σε μηχαναγνώσιμο μορφότυπο όπως ορίζεται στην περ. 4) του άρθρου 2 του ως άνω κανονισμού·

  • β) συνοδεύονται από τα ακόλουθα μεταδεδομένα:
  • βα) όλες τις επωνυμίες του εκδότη τον οποίο αφορούν

οι πληροφορίες·

  • ββ) τον αναγνωριστικό κωδικό νομικής οντότητας του

εκδότη, όπως καθορίζεται σύμφωνα με την περ. β) της παρ. 4 του άρθρου 7 του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2859·

  • βγ) το μέγεθος του εκδότη ανά κατηγορία, όπως καθορίζεται σύμφωνα με την περ. δ) της παρ. 4 του άρθρου 7

του ως άνω κανονισμού·

  • βδ) τον βιομηχανικό κλάδο ή τους βιομηχανικούς

κλάδους των οικονομικών δραστηριοτήτων του εκδότη, όπως καθορίζονται σύμφωνα με την περ. ε) της παρ. 4 του άρθρου 7 του εν λόγω κανονισμού·

  • βε) το είδος των πληροφοριών, όπως ταξινομούνται

σύμφωνα με την περ. γ) της παρ. 4 του άρθρου 7 του εν λόγω κανονισμού·

  • βστ) ένδειξη του κατά πόσον οι πληροφορίες περιέχουν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα.
3.

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στην παρ. 1, καθώς και ο φορέας συλλογής, όπως ορίζεται στην περ. 2 του άρθρου 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2859 είναι ο επίσημα καθορισμένος μηχανισμός, που ορίζεται σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 21, προκειμένου να καταστούν προσβάσιμες στο ΕΕΣΠ.

4.

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 26α πρέπει να είναι προσβάσιμες στο ΕΕΣΠ. Προς τον σκοπό αυτόν, ο φορέας συλλογής που ορίζεται στην περ. 2) του άρθρου 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2859 είναι η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Οι πληροφορίες συμμορφώνονται με τις ακόλουθες απαιτήσεις:

  • α) υποβάλλονται σε μορφότυπο με δυνατότητα εξαγωγής δεδομένων όπως ορίζεται στην περ. 3) του άρθρου 2

του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2859·

  • β) συνοδεύονται από τα ακόλουθα μεταδεδομένα:
  • βα) όλες τις επωνυμίες του φυσικού προσώπου ή της

νομικής οντότητας την οποία αφορούν οι πληροφορίες·

  • ββ) κατά περίπτωση, τον αναγνωριστικό κωδικό της

νομικής οντότητας, όπως ορίζεται σύμφωνα με την περ. β) της παρ. 4 του άρθρου 7 του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2859·

  • βγ) το είδος των πληροφοριών, όπως ταξινομούνται

σύμφωνα με την περ. γ) της παρ. 4 του άρθρου 7 του εν λόγω Κανονισμού·

  • βδ) ένδειξη του κατά πόσον οι πληροφορίες περιέχουν

δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα.

5.

Οι ρυθμιζόμενες πληροφορίες της παρ. 1 ακολουθούν τυχόν εκτελεστικά τεχνικά πρότυπα που εκδίδονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και τυχόν σχετικές κατευθυντήριες γραμμές και συστάσεις της Ευρωπαϊκής Αρχής Κινητών Αξιών και Αγορών.»

Άρθρο 263

Υποκείμενο του φόρου και χρόνος γένεσης της φορολογικής υποχρέωσης - Τροποποίηση των άρθρων 5 και 6 του ν. 2969/2001

1.

Η περ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 2969/2001 (Α’ 281), περί διάκρισης οινοπνευματοποιών, ποτοποιών και λοιπών επιτηδευματιών και κατεργαζόμενων πρώτων υλών αντικαθίσταται ως εξής: «γ) Τα βιομηχανικά εργοστάσια και βιοτεχνίες, τα οποία χρησιμοποιούν, ως πρώτη ή βοηθητική ύλη για την παραγωγή των προϊόντων τους, αιθυλική αλκοόλη ή αλκοολούχα υγρά κάθε είδους ή άλλες πρώτες ύλες που δεν υπόκεινται σε Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, εφόσον χρησιμοποιούν προς τον σκοπό αυτό αποστακτικά μηχανήματα οποιουδήποτε είδους.»

2.

Στο άρθρο 6 του ν. 2969/2001, περί αδειών ασκήσεως επαγγέλματος προστίθεται παρ. 5Α, ως εξής: «5Α. Ειδικά για την περ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 5, στις περιπτώσεις που από τα βιομηχανικά εργοστάσια ή τις βιοτεχνίες: α. χρησιμοποιείται, ως πρώτη ή βοηθητική ύλη για την παραγωγή των προϊόντων τους, αιθυλική αλκοόλη ή αλκοολούχα υγρά κάθε είδους, χορηγείται, κατά παρέκκλιση της παρ. 5, άδεια λειτουργίας των αποστακτικών μηχανημάτων διάρκειας έξι (6) μηνών, χρονικό διάστημα, κατά το οποίο τα δοχεία συλλογής των αποστακτικών μηχανημάτων παραμένουν ασφράγιστα, κατά παρέκκλιση του τρίτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 4, εφόσον σωρευτικά, η διαδικασία πραγματοποιείται σε καθεστώς φορολογικής αποθήκης και τα προϊόντα που προκύπτουν από τη διαδικασία της απόσταξης δεν υπόκεινται σε Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, β. χρησιμοποιούνται, ως πρώτη ή βοηθητική ύλη για την παραγωγή των προϊόντων τους, άλλες πρώτες ύλες που δεν υπόκεινται σε Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, χορηγείται, κατά παρέκκλιση της παρ. 5, άδεια λειτουργίας των αποστακτικών μηχανημάτων διάρκειας έξι (6) μηνών, χρονικό διάστημα, κατά το οποίο τα δοχεία συλλογής των αποστακτικών μηχανημάτων παραμένουν ασφράγιστα κατά παρέκκλιση του τρίτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 4. Κλιμάκιο, το οποίο συγκροτείται με απόφαση του Προϊσταμένου της κατά τόπον αρμόδιας Τελωνειακής Υπηρεσίας και αποτελείται από έναν τουλάχιστον υπάλληλο της κατά τόπον αρμόδιας Τελωνειακής Υπηρεσίας και έναν υπάλληλο της κατά τόπον αρμόδιας Χημικής Υπηρεσίας, διενεργεί ελέγχους για την τήρηση των προϋποθέσεων των ανωτέρω περιπτώσεων, ειδικά για το χρονικό διάστημα, κατά το οποίο τα δοχεία συλλογής των αποστακτικών μηχανημάτων παραμένουν ασφράγιστα, κατά παρέκκλιση του τρίτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 4.»

Άρθρο 264

Παράταση της προθεσμίας κατάρτισης νέου καταστατικού και Ενιαίου Εσωτερικού Κανονισμού της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας - Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 34 ν. 5131/2024 Η παρ. 1 του άρθρου 34 του ν. 5131/2024 (Α’ 128) περί μεταβατικών διατάξεων αντικαθίσταται ως εξής: «1. Έως τις 31.12.2025 η γενική συνέλευση της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (Ε.Ε.ΣΥ.Π.) καταρτίζει νέο καταστατικό και ενιαίο Εσωτερικό Κανονισμό προσαρμοσμένο στον παρόντα, τηρώντας τη διαδικασία των άρθρων 189, 191 και 192 του ν. 4389/2016 (Α’ 94).»

Άρθρο 265

Εγγραφή του ασφαλιστικού και αντασφαλιστικού διαμεσολαβητή στο ειδικό μητρώο - Τροποποίηση περ. ζ) παρ. 1 άρθρου 21 ν. 4583/2018, τροποποίηση περ. ζ) παρ. 1 άρθρου 22 ν. 4583/2018, αντικατάσταση άρθρου 23 ν. 4583/2018 (παρ. 6 άρθρου 3 Οδηγίας 2016/97/ΕΕ, εδάφιο όγδοο παρ. 4 άρθρου 3, παρ. 2, 3, 4 και 5 άρθρου 10 Οδηγίας 2016/97/ΕΕ)

1.

Στην περ.  ζ) της παρ.  1 του άρθρου  21 του ν. 4583/2018 (Α’ 212), περί των δικαιολογητικών για την εγγραφή του ασφαλιστικού και αντασφαλιστικού διαμεσολαβητή στο ειδικό μητρώο, προστίθεται δεύτερο «ζ) Υπεύθυνη δήλωση του ασφαλιστικού ή αντασφαλιστικού διαμεσολαβητή με τις εξής πληροφορίες:

  • ζα) την ταυτότητα των μετόχων ή των εταίρων, είτε

πρόκειται για φυσικά είτε για νομικά πρόσωπα, που κατέχουν συμμετοχή πάνω από 10% στον διαμεσολαβητή, και τα ποσοστά των εν λόγω συμμετοχών τους,

  • ζβ) την ταυτότητα των προσώπων που έχουν στενούς

δεσμούς με τον διαμεσολαβητή,

  • ζγ) πληροφορίες ότι οι εν λόγω συμμετοχές ή οι στενοί

δεσμοί δεν παρεμποδίζουν την αποτελεσματική άσκηση των εποπτικών καθηκόντων της εποπτικής αρχής. Μετά από την εγγραφή τους στο ειδικό μητρώο, οι ασφαλιστικοί και αντασφαλιστικοί διαμεσολαβητές ενημερώνουν το ειδικό μητρώο για κάθε μεταβολή των στοιχείων της περ. ζ).».

2.

Στην περ.  ζ) της παρ.  1 του άρθρου  22 του ν. 4583/2018, περί των δικαιολογητικών για την εγγραφή στο ειδικό μητρώο του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή που ασκεί ως δευτερεύουσα δραστηριότητα την ασφαλιστική διαμεσολάβηση, προστίθεται δεύτερο εδάφιο και, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, η περ. ζ) διαμορφώνεται ως εξής: «ζ) υπεύθυνη δήλωση του διαμεσολαβητή με τις εξής πληροφορίες:

  • ζα) την ταυτότητα των μετόχων ή των εταίρων, είτε

πρόκειται για φυσικά είτε για νομικά πρόσωπα, που κατέχουν συμμετοχή πάνω από 10% στο διαμεσολαβητή και τα ποσοστά της συμμετοχής αυτής,

  • ζβ) την ταυτότητα των προσώπων που έχουν στενούς

δεσμούς με το διαμεσολαβητή,

  • ζγ) διαβεβαίωση ότι οι συμμετοχές αυτές ή οι στενοί

δεσμοί δεν παρεμποδίζουν την αποτελεσματική άσκηση των εποπτικών καθηκόντων της εποπτικής αρχής. Μετά από την εγγραφή τους στο ειδικό μητρώο, οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές ενημερώνουν το ειδικό μητρώο για κάθε μεταβολή των στοιχείων της περ. ζ).»

3.

Το άρθρο 23 του ν. 4583/2018, περί διατήρησης εγγραφής στο ειδικό μητρώο και διαγραφής, αντικαθίσταται ως εξής: «Άρθρο 23 Διατήρηση εγγραφής στο ειδικό μητρώο και διαγραφή (Άρθρο 3 παρ. 4 εδάφιο όγδοο, άρθρο 10 παρ. 2, 3, 4 και 5 της Οδηγίας)

1.

Οι ασφαλιστικοί και αντασφαλιστικοί διαμεσολαβητές και οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές που ασκούν ως δευτερεύουσα δραστηριότητα την ασφαλιστική διαμεσολάβηση για να διατηρήσουν την εγγραφή τους στο ειδικό μητρώο της παρ. 1 του άρθρου 19, οφείλουν να:

  • α) διαθέτουν αδιαλείπτως κάλυψη της επαγγελματικής

αστικής τους ευθύνης, σύμφωνα με την περ. ε) της παρ. 1 του άρθρου 21 και την περ. ε) της παρ. 1 του άρθρου 22, κατά περίπτωση,

  • β) διαθέτουν βεβαίωση μητρώου που εκδίδεται αυτοματοποιημένα από το πληροφοριακό σύστημα της

Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, από την οποία να προκύπτει ότι δεν έχουν δηλώσει διακοπή της δραστηριότητας διανομής ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών προϊόντων,

  • γ) διαθέτουν τα πιστοποιητικά που προβλέπονται στην

απόφαση της εποπτικής αρχής της παρ. 4 του άρθρου 20,

  • δ) μην τελούν σε πτώχευση ή σε διαδικασία κήρυξης

πτώχευσης και να μην έχουν τεθεί σε ολική ή μερική, στερητική ή επικουρική δικαστική συμπαράσταση,

  • ε) διαθέτουν πιστοποιητικό ποινικού μητρώου γενικής χρήσης σύμφωνα με την περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 21 και την περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 22, κατά

περίπτωση. Οι υποχρεώσεις των περ. α), γ), δ) και ε) της παρούσας αφορούν τα πρόσωπα των παρ. 3 και 4 του άρθρου 21 και των παρ. 2 και 3 του άρθρου 22, κατά περίπτωση.

2.

Για την εφαρμογή της παρ. 1:

  • α) Τα στοιχεία των περ. α) και γ) της παρ. 1 υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τους φορείς που τα εκδίδουν

στο Ενιαίο Σημείο Πληροφόρησης που τηρεί η Κ.Ε.Ε.Ε. (Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος), το οποίο είναι προσβάσιμο από το αρμόδιο κατά περίπτωση επιμελητήριο. Οι εκδίδοντες φορείς ενημερώνουν ηλεκτρονικά το Ενιαίο Σημείο Πληροφόρησης για κάθε μεταβολή των στοιχείων. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Ανάπτυξης καθορίζονται η διαδικασία και κάθε ζήτημα τεχνικής φύσεως για την εφαρμογή της παρούσας, ιδίως αναφορικά με τα αναγκαία προς διαβίβαση στοιχεία, το μέσο για τη διαβίβασή τους, καθώς και την ύπαρξη αυτόματων ειδοποιήσεων των αρμοδίων επιμελητηρίων για τη (μη) υποβολή των στοιχείων. Με την ίδια απόφαση προβλέπεται και η προθεσμία για την ηλεκτρονική διαβίβαση των στοιχείων από τους εκδίδοντες φορείς στο Ενιαίο Σημείο Πληροφόρησης της Κ.Ε.Ε.Ε..

  • β) Η βεβαίωση της περ. β) της παρ. 1 και η υπεύθυνη

δήλωση για την πλήρωση της περ. δ) της παρ. 1 υποβάλλονται από τους ασφαλιστικούς και αντασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές που ασκούν ως δευτερεύουσα δραστηριότητα την ασφαλιστική διαμεσολάβηση μέσα στο πρώτο τρίμηνο κάθε τρίτου έτους με αφετηρία την 1η Ιανουαρίου του έτους που έπεται εκείνου της εγγραφής τους.

  • γ) Το πιστοποιητικό ποινικού μητρώου γενικής χρήσης της περ. ε) της παρ. 1 αναζητείται αυτεπάγγελτα και

ανανεώνεται κάθε δύο (2) έτη με επιμέλεια του αρμόδιου επιμελητηρίου.

3.

Επιπλέον όσων ορίζονται στην παρ. 2, ο μεσίτης ασφαλίσεων και αντασφαλίσεων υποβάλλει στο αρμόδιο επιμελητήριο, μέσα στο πρώτο τρίμηνο κάθε τρίτου έτους, με αφετηρία την 1η Ιανουαρίου του έτους που έπεται εκείνου της εγγραφής του, την κατανομή των δραστηριοτήτων του ανά ασφαλιστική και αντασφαλιστική επιχείρηση κατά τα τρία (3) προηγούμενα έτη.

4.

Αν ο ενδιαφερόμενος ασφαλιστικός ή αντασφαλιστικός διαμεσολαβητής ή ασφαλιστικός διαμεσολαβητής που ασκεί ως δευτερεύουσα δραστηριότητα την ασφαλιστική διαμεσολάβηση δεν συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις της παρ. 1, της περ. β) της παρ. 2 και της παρ. 3, και του παρόντος άρθρου, το επιμελητήριο διαγράφει, αμελλητί, το φυσικό ή νομικό πρόσωπο από το ειδικό μητρώο και κοινοποιεί αντίγραφο της απόφασης διαγραφής στην εποπτική αρχή μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την έκδοσή της. Η εποπτική αρχή ενημερώνει για τη διαγραφή αυτή το κράτος μέλος υποδοχής του διαμεσολαβητή.»

Άρθρο 266

Εξαίρεση από το σύστημα διασφάλισης ποιότητας για ελεγκτές τρίτων χωρών με ισοδύναμο έλεγχο Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 49 ν. 4449/2017 (παρ. 3 του άρθρου 45 και παρ. 1, εδάφια τρίτο και τέταρτο της παρ. 2 και παρ. 3 του άρθρου 46 της Οδηγίας 2006/43/ΕΚ) Στην παρ. 3 του άρθρου 49 του ν. 4449/2017 (Α’ 7) περί εγγραφής στο Δημόσιο Μητρώο και εποπτείας ελεγκτών και ελεγκτικών εταιρειών τρίτων χωρών, προστίθενται τέσσερα νέα εδάφια, και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής: «3. Οι ελεγκτές και οι ελεγκτικές οντότητες τρίτων χωρών, που εγγράφονται στο Δημόσιο Μητρώο, υπόκεινται στο σύστημα εποπτείας, στο σύστημα διασφάλισης της ποιότητας και στο σύστημα πειθαρχικής διαδικασίας του παρόντος νόμου, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στα άρθρα 33, 34, 35 και 38. Η Ε.Λ.Τ.Ε. μπορεί, υπό τον όρο της αμοιβαιότητας, να μην εφαρμόσει ή να τροποποιήσει τις απαιτήσεις της παρ. 1 και του προηγούμενου εδαφίου, υπό την προϋπόθεση ότι οι εγγεγραμμένοι ελεγκτές και ελεγκτικές οντότητες από τρίτες χώρες υπόκεινται σε συστήματα δημόσιας εποπτείας, διασφάλισης ποιότητας, ερευνών και κυρώσεων της οικείας τρίτης χώρας, που πληρούν απαιτήσεις ισοδύναμες με εκείνες των άρθρων 33, 34, 35 και 38. Οι εγγεγραμμένοι ελεγκτές και ελεγκτικές οντότητες τρίτων χωρών εξαιρούνται από την υπαγωγή στο σύστημα διασφάλισης ποιότητας του παρόντος νόμου, εάν ένα σύστημα διασφάλισης ποιότητας κράτους: α) έχει εκτιμηθεί ως ισοδύναμο και β) έχει ήδη διενεργήσει έλεγχο ποιότητας του ελεγκτή ή της ελεγκτικής οντότητας τρίτης χώρας κατά τη διάρκεια των τριών προηγηθέντων ετών. Η ισοδυναμία που αναφέρεται στο δεύτερο και στο τρίτο εδάφιο αναγνωρίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κατόπιν αξιολόγησης σε συνεργασία με τα κράτη μέλη δυνάμει των προϋποθέσεων της παρ. 2 του άρθρου 46 της Οδηγίας 2006/43/ΕΚ. Η Ε.Λ.Τ.Ε. δύναται να αξιολογεί την ισοδυναμία του δευτέρου και του τρίτου εδαφίου ή να βασίζεται στις αξιολογήσεις που διενήργησαν άλλα κράτη μέλη, εφόσον η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει λάβει απόφαση. Αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει λάβει απόφαση, η Ε.Λ.Τ.Ε. συμμορφώνεται με αυτήν. Η Ε.Λ.Τ.Ε. κοινοποιεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

  • α) τις αξιολογήσεις της για την ισοδυναμία, και
  • β) τα κύρια στοιχεία των συμφωνιών συνεργασίας της

με τα συστήματα δημόσιας εποπτείας, διασφάλισης ποιότητας, ερευνών και κυρώσεων τρίτων χωρών.»

Άρθρο 267

Εξουσιοδοτικές διατάξεις

1.

Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, δύναται να διαπιστώνεται ότι συγκεκριμένο νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα της περ. στ) της παρ. 2 του άρθρου 18 του Κώδικα Φορολογίας Περιουσίας (ν. 5219/2025, Α’ 130) επιδιώκει στην Ελλάδα κοινωφελείς, εκπαιδευτικούς, πολιτιστικούς ή θρησκευτικούς σκοπούς.

2.

Με απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. δύναται να καθορίζονται τα πρόσωπα και οι οργανικές μονάδες, στα οποία οι υπόχρεοι της παρ. 1 του άρθρου 252 παρέχουν τα οριζόμενα σε αυτήν, η διαδικασία με την οποία τα δεδομένα παρέχονται στην Α.Α.Δ.Ε., τα κριτήρια και η διαδικασία επιβολής των κυρώσεων της παρ. 2 του ιδίου άρθρου, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα για την εφαρμογή του παρόντος.

3.

Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε.:

  • α) δύναται να τροποποιείται η ημερομηνία μεταφοράς

του άρθρου 254, περί μεταφοράς της Γενικής Διεύθυνσης του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Σ.Δ.Ο.Ε.) στην Α.Α.Δ.Ε,

  • β) ρυθμίζεται η διαδικασία και όλα τα ειδικότερα ζητήματα που αφορούν στην μεταφορά στην Ανεξάρτητη

Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) των υπηρεσιών, αρμοδιοτήτων, πιστώσεων, οργανικών θέσεων, προσωπικού, αρχείων καθώς και πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων και υλικοτεχνικού εξοπλισμού της πρώην Γενικής Διεύθυνσης του άρθρου 254.

4.

Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, μετά από εισήγηση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, δύναται να παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση και να καθορίζεται κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου 256, περί ρύθμισης βεβαιωμένων οφειλών για τις οποίες έχει χορηγηθεί παράταση καταβολής και αναστολή είσπραξης για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών λόγω της κακοκαιρίας «Daniel».

5.

Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης δύναται να παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση και να καθορίζεται κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου 257, περί ρύθμισης ασφαλιστικών οφειλών για τις οποίες έχει χορηγηθεί αναστολή για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών λόγω της κακοκαιρίας «Daniel».

Άρθρο 268

Καταργούμενες διατάξεις

1.

Η παρ. 8 του άρθρου 21 του ν. 3556/2007 (Α’ 91), περί πρόσβασης σε ρυθμιζόμενες πληροφορίες, καταργείται.

2.

Οι παρ. 12 και 16 του άρθρου 12 του ν. 4308/2014 (Α’ 251), περί εκδιδόμενων στοιχείων για λιανική πώληση αγαθών ή υπηρεσιών, καταργούνται.

3.

Από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρ. 1 του άρθρου  254, περί μεταφοράς της Γενικής Διεύ του ν. 3842/2010 (Α’ 58) και β) η περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 111 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

ΜΕΡΟΣ Γ’

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΝΣΤΟΛΟΥΣ

Άρθρο 269

Αποζημίωση και σύνταξη γονέων άτεκνου και άγαμου ή εν χηρεία ή διαζευγμένου στρατιωτικού, θανόντος μετά την 1η Ιανουαρίου 2023 σε διατεταγμένη υπηρεσία που συνεπάγεται αυξημένο κίνδυνο και ένεκα αυτής - Προσθήκη παρ. 17Α στο άρθρο 8 του ν. 2592/1998 Στο άρθρο 8 του ν. 2592/1998 (Α’ 57), περί του εφάπαξ οικονομικού βοηθήματος που παρέχεται στους γονείς υπαλλήλου ή στρατιωτικού σε περίπτωση θανάτου στην υπηρεσία, προστίθεται παρ. 17Α, ως εξής: «17Α. Οι γονείς του άγαμου ή εν χηρεία ή διαζευγμένου χωρίς τέκνα υπαλλήλου ή στρατιωτικού, ο οποίος έχει διορισθεί για πρώτη φορά στο Δημόσιο ή έχει καταταγεί ως στρατιωτικός, αντιστοίχως, μετά την 1η Ιανουαρίου 1993, χωρίς να έχει ασφαλιστεί σε κανέναν ασφαλιστικό οργανισμό κύριας ασφάλισης έως την 31η Δεκεμβρίου 1992, εφόσον αυτός αποβιώσει σε διατεταγμένη υπηρεσία που συνεπάγεται αυξημένο κίνδυνο και ένεκα αυτής, μπορούν, σε περίπτωση που δικαιούνται το εφάπαξ οικονομικό βοήθημα της παρ. 17, να επιλέξουν αντί αυτού τη σύνταξη του δεύτερου εδαφίου. Από την επομένη του θανάτου του προσώπου του πρώτου εδαφίου, οι γονείς του δικαιούνται μηνιαία σύνταξη από το Δημόσιο, η οποία ανέρχεται στα πέντε δέκατα (5/10) εκείνης που θα έπρεπε να απονεμηθεί βάσει της παρ. 6 του άρθρου 10 του ν. 2084/1992 (Α’ 165), κατά περίπτωση, σε αυτόν που έχει αποβιώσει. Η σύνταξη του δεύτερου εδαφίου καταβάλλεται σε ίσα μερίδια μεταξύ των γονέων. Σε περίπτωση θανάτου του ενός γονέα, το μερίδιό του προσαυξάνει το μερίδιο του εναπομείναντος. Η σύνταξη είναι αμεταβίβαστη και καταβάλλεται ανεξαρτήτως της καταβολής κάθε άλλης σύνταξης ή μισθού. Η επιλογή γίνεται με ταυτόχρονη και αμετάκλητη υπεύθυνη δήλωση που κατατίθεται στη Διεύθυνση Εισοδηματικής Πολιτικής του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και στην υπηρεσία στην οποία υπηρετούσε ο θανών. Σε περίπτωση διαφορετικής επιλογής μεταξύ των δύο γονέων, το ποσό του οικονομικού βοηθήματος καταβάλλεται μειωμένο κατά πενήντα τοις εκατό (50%) και η σύνταξη ανέρχεται στα δυόμισι δέκατα (2,5/10) εκείνης που θα έπρεπε να απονεμηθεί σε αυτόν που έχει αποβιώσει. Εάν οι γονείς του αποβιώσαντος του πρώτου εδαφίου έχουν αποβιώσει, το εφάπαξ οικονομικό βοήθημα της παρ. 17 καταβάλλεται ισομερώς στα αδέρφια του θανόντος, εφόσον δεν έχουν συμπληρώσει το εικοστό τέταρτο (24ο) έτος της ηλικίας τους. Εάν μέχρι την έναρξη ισχύος της παρούσας παραγράφου έχει ήδη καταβληθεί η αποζημίωση της παρ. 17 και οι γονείς επιλέξουν την καταβολή της σύνταξης, παρακρατείται το είκοσι τοις εκατό (20%) του ποσού αυτής μέχρι την εξόφληση της σχετικής οφειλής.»

Άρθρο 270

Μη αναζήτηση αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών σύνταξης Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 10 ν. 2084/1992 Στη παρ. 5 του άρθρου 10 του ν. 2084/1992 (Α’ 165), περί σύνταξης στρατιωτικών, προστίθεται δεύτερο εδάφιο και η παρ. 5 διαμορφώνεται ως εξής: «5. Η σύνταξη, που παρέχεται κατά τις διατάξεις του άρθρου αυτού στους αξιωματικούς και οπλίτες οποιουδήποτε βαθμού, μονίμους και εφέδρους, οι οποίοι εξέρχονται της υπηρεσίας λόγω τραύματος ή νοσήματος, που προήλθε προδήλως και αναμφισβητήτως εξαιτίας της υπηρεσίας τους σε ειρηνική περίοδο, δεν μπορεί να είναι μικρότερη από το ογδονταπέντε τοις εκατό (85%) της μηνιαίας σύνταξης, που ανήκει σε ομοιόβαθμό τους στρατιωτικό, που έχει υποστεί την ίδια ανικανότητα εξαιτίας της υπηρεσίας τους σε πόλεμο. Ποσά συντάξεων που καταβλήθηκαν μέχρι τις 31.12.2022 σε ποσοστό ενενήντα τοις εκατό (90%) κατά παράβαση του προηγούμενου εδαφίου, δεν αναζητούνται.»

ΜΕΡΟΣ Δ’

ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Άρθρο 271

Περιορισμός των προμηθειών και λοιπών χρεώσεων των παρόχων υπηρεσιών πληρωμών και επιχειρήσεων που εκμεταλλεύονται αυτόματες ταμειολογιστικές μηχανές (ΑΤΜ) Τροποποίηση άρθρου 48 ν. 5167/2024

1.

Στο άρθρο 48 του ν. 5167/2024 (Α’ 207), περί περιορισμού των προμηθειών και λοιπών χρεώσεων των παρόχων υπηρεσιών πληρωμών, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) ο τίτλος αντικαθίσταται, β) στην παρ. 1,

  • βα) στο εισαγωγικό εδάφιο, i) οι λέξεις «που εποπτεύονται από την Τράπεζα της Ελλάδος» αντικαθίστανται από

τις λέξεις «με έδρα ή εγκατάσταση στην Ελλάδα ή από επιχειρήσεις ή νομικές οντότητες που εκμεταλλεύονται αυτόματες ταμειολογιστικές μηχανές (ΑΤΜ)», ββ) στην περ. β), i) οι λέξεις «ΑΤΜ άλλου πιστωτικού ιδρύματος από αυτό στο οποίο τηρείται ο λογαριασμός χρέωσης, σε δημοτικές ενότητες στις οποίες υπάρχει ΑΤΜ μόνο ενός (1) πιστωτικού ιδρύματος» αντικαθίστανται από τις λέξεις «ΑΤΜ επιχείρησης ή νομικής οντότητας που εκμεταλλεύεται ΑΤΜ στις δημοτικές κοινότητες, στις οποίες υπάρχει μόνο ένα (1) ΑΤΜ», ii) προστίθεται τελευταίο εδάφιο, βγ) προστίθενται υποπερ. βα) και ββ), βδ) στην περ. γ), οι λέξεις «άλλου πιστωτικού ιδρύματος από αυτό στο οποίο τηρείται ο λογαριασμός χρέωσης,» αντικαθίστανται από τις λέξεις «παρόχου υπηρεσιών πληρωμών ή σε ATM επιχειρήσεων ή νομικών οντοτήτων που εκμε του ν. 4537/2018 που εποπτεύονται από την Τράπεζα της Ελλάδος» αντικαθίστανται από τις λέξεις «των παρόχων υπηρεσιών πληρωμών και των επιχειρήσεων ή νομικών οντοτήτων που εκμεταλλεύονται ΑΤΜ της παρ. 1,», δ) η παρ. 3 καταργείται, ε) προστίθεται παρ. 4 και, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, το άρθρο 48 διαμορφώνεται «Άρθρο 48 Περιορισμός των προμηθειών και λοιπών χρεώσεων των παρόχων υπηρεσιών πληρωμών και επιχειρήσεων που εκμεταλλεύονται αυτόματες ταμειολογιστικές μηχανές (ΑΤΜ)

1.

Δεν επιβάλλεται προμήθεια ή οποιουδήποτε είδους χρέωση από παρόχους υπηρεσιών πληρωμών της παρ. 2 του άρθρου 1 και του άρθρου 4 του ν. 4537/2018 (Α’ 84) με έδρα ή εγκατάσταση στην Ελλάδα, ή από επιχειρήσεις ή νομικές οντότητες που εκμεταλλεύονται αυτόματες ταμειολογιστικές μηχανές (ΑΤΜ), στις εξής συναλλαγές φυσικών προσώπων, ιδιωτών, ατομικών επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών:

  • α) Εντολές πληρωμής, εφόσον διενεργούνται μέσω

ψηφιακών δικτύων πληρωμής (web/mobile/internet banking), καθώς και πάγιες εντολές πληρωμής, οφειλών και εξόφλησης λογαριασμών προς το Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία, τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και λοιπούς φορείς γενικής κυβέρνησης, τις εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου, ύδρευσης, τηλεπικοινωνιών και τις ασφαλιστικές εταιρείες.

  • β) Συναλλαγές με χρήση ΑΤΜ για ανάληψη μετρητών

από ΑΤΜ επιχείρησης ή νομικής οντότητας που εκμεταλλεύεται ΑΤΜ, στις δημοτικές κοινότητες, στις οποίες υπάρχει μόνο ένα (1) ΑΤΜ. Η παρούσα περίπτωση εφαρμόζεται και για δήμους που αποτελούνται μόνο από δημοτικές ενότητες.

  • βα) Συναλλαγές με χρήση ΑΤΜ για ανάληψη μετρητών

από ΑΤΜ, το οποίο εκμεταλλεύεται πάροχος υπηρεσιών πληρωμών, με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας που έχει εκδώσει πάροχος υπηρεσιών πληρωμών, που είναι μέλος της εταιρείας με την επωνυμία «ΔΙΑΣ Διατραπεζικά Συστήματα Α.Ε.».

  • ββ) Συναλλαγές με χρήση ΑΤΜ για ανάληψη μετρητών

από ΑΤΜ, το οποίο εκμεταλλεύεται επιχείρηση ή νομική οντότητα, με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας που έχει εκδώσει πάροχος υπηρεσιών πληρωμών, ο οποίος συμμετέχει άμεσα ή έμμεσα στη διοίκηση ή στο κεφάλαιο της επιχείρησης ή νομικής οντότητας που εκμεταλλεύεται το συγκεκριμένο ΑΤΜ.

  • γ) Ερωτήσεις υπολοίπου λογαριασμού ή κάρτας ή δανείου ή κινήσεων λογαριασμών σε ATM παρόχου υπηρεσιών πληρωμών ή σε ATM επιχειρήσεων ή νομικών

οντοτήτων που εκμεταλλεύονται ΑΤΜ.

  • δ) Φορτίσεις και αποφορτίσεις προπληρωμένων καρτών για ποσό φόρτισης έως εκατό (100) ευρώ ημερησίως, εφόσον διενεργούνται μέσω ψηφιακών δικτύων

πληρωμής (web/mobile/internet banking), καθώς και πάγιες εντολές πληρωμής τους.

2.

Οι προμήθειες και οι κάθε είδους χρεώσεις των παρόχων υπηρεσιών πληρωμών και των επιχειρήσεων ή νομικών οντοτήτων που εκμεταλλεύονται ΑΤΜ της παρ. 1, για τις ακόλουθες συναλλαγές δεν υπερβαίνουν, ανά συναλλαγή, το ποσό:

  • α) των πενήντα λεπτών (0,50) του ευρώ για αποστολή

χρημάτων (εξερχόμενο έμβασμα),

  • β) των πενήντα λεπτών (0,50) του ευρώ για λήψη χρημάτων (εισερχόμενο έμβασμα).

Οι περ. α) και β) ισχύουν για φυσικά πρόσωπα, ιδιώτες, ατομικές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, για ποσά έως πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ ημερησίως και αφορούν στην απλή μεταφορά πίστωσης, καθώς και στην άμεση μεταφορά πίστωσης (SEPA/άμεσος διακανονισμός), από μία τράπεζα σε άλλη τράπεζα του εσωτερικού μέσω ψηφιακών δικτύων πληρωμής (web/ mobile/internet banking).

3.

Καταργείται.

4.

Οι προμήθειες και οι κάθε είδους χρεώσεις των επιχειρήσεων ή νομικών οντοτήτων που εκμεταλλεύονται ΑΤΜ της παρ. 1, δεν υπερβαίνουν, ανά συναλλαγή, το ποσό του ενός ευρώ και πενήντα λεπτών του ευρώ(1,50 €) για ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, που έχει εκδώσει πάροχος υπηρεσιών πληρωμών της παρ. 1, με την επιφύλαξη των περ. β) έως γ) της παρ. 1.»

2.

Η εφαρμογή της παρ. 1 εκκινεί στις 11 Αυγούστου 2025.

Άρθρο 272

Λειτουργική αυτονομία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για προμήθεια κεντρικού εξοπλισμού πληροφορικής, συστημικού λογισμικού πληροφορικής και υπηρεσιών υπολογιστικού νέφους σύμφωνα με τις διαδικασίες που περιγράφονται στην εκάστοτε ισχύουσα Συμφωνία Επιπέδου Εξυπηρέτησης Τροποποίηση άρθρων 2, 37 και 41 ν. 4389/2016

1.

Στην περ.  ιστ) της παρ.  2 του άρθρου  2 του ν. 4389/2016 (Α’ 94), περί αρμοδιοτήτων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο πρώτο εδάφιο, αα) πριν από τις λέξεις «συστημικού λογισμικού πληροφορικής» οι λέξεις «και του» διαγράφονται, αβ) οι λέξεις «που εκτελείται» αντικαθίστανται από τις λέξεις «και υπηρεσιών υπολογιστικού νέφους, όταν αυτή εκτελείται», αγ) οι λέξεις «του Υπουργείου Οικονομικών» αντικαθίστανται από τις λέξεις «του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης»,

  • β) προστίθεται νέο δεύτερο εδάφιο, γ) στο υφιστάμενο δεύτερο εδάφιο, οι λέξεις «η αρμόδια Υπηρεσία του

Υπουργείου Οικονομικών και δύναται να διενεργείται από αυτήν κατόπιν αιτήματος του Διοικητή της Αρχής,» αντικαθίστανται από τις λέξεις «η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» και η περ. ιστ) «ιστ) την κατάρτιση και εκτέλεση προγράμματος προμηθειών για την ομαλή λειτουργία των υπηρεσιών της, εξαιρουμένης της προμήθειας κεντρικού εξοπλισμού πληροφορικής, συστημικού λογισμικού πληροφορικής σύμφωνα με τις διαδικασίες που περιγράφονται στην εκάστοτε ισχύουσα Συμφωνία Επιπέδου Εξυπηρέτησης. Η προμήθεια κεντρικού εξοπλισμού πληροφορικής, συστημικού λογισμικού πληροφορικής που απαιτείται για τη χρήση του και υπηρεσιών υπολογιστικού νέφους δύναται να εκτελείται από την αρμόδια υπηρεσία της Αρχής, σύμφωνα με το άρθρο 37. Η προμήθεια περιφερειακού τερματικού εξοπλισμού και του λογισμικού που τον συνοδεύει γίνεται από την Αρχή σύμφωνα με τις ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές που καθορίζει η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.»

2.

Στο άρθρο 37 του ν. 4389/2016, περί διαχείρισης δεδομένων και συστημάτων, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο όγδοο εδάφιο, αα) οι λέξεις «Οι πληροφορίες και» αντικαθίστανται από τις λέξεις «Για τις πληροφορίες», αβ) μετά από τις λέξεις «σε υπολογιστικές υποδομές» προστίθενται οι λέξεις «που διατίθενται από»,

  • αγ) οι λέξεις «Διοικητικής Υποστήριξης (Γ.Γ.Π.Σ. και Δ.Υ.)

του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία» αντικαθίστανται από τις λέξεις «Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.)», β) προστίθεται νέο δέκατο εδάφιο,

  • γ) το υφιστάμενο δέκατο εδάφιο αντικαθίσταται από

τέσσερα νέα εδάφια, δ) τα υφιστάμενα εδάφια δέκατο έκτο έως δέκατο όγδοο αντικαθίστανται και μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις το άρθρο 37 διαμορφώνεται «Άρθρο 37 Διαχείριση δεδομένων και συστημάτων Με την επιφύλαξη των επόμενων παραγράφων, στην Αρχή μεταφέρονται όλες οι αρμοδιότητες και οι πόροι που αφορούν σε δεδομένα και Πληροφοριακά Συστήματα Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, που προβλέπονται:

  • α) στην υποπερ. α’ της περίπτωσης 3 της υποπαρ. Ε2

της παρ. Ε’ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222),

  • β) στα άρθρα 63, 66 και 67 του π.δ. 111/2014 (Α’ 178),

όπως ισχύουν, μέχρι τη θέση σε ισχύ του παρόντος νόμου,

  • γ) στις αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων

Εσόδων, που εκδόθηκαν:

  • αα) κατ’ εξουσιοδότηση του δεύτερου εδαφίου της

υποπαρ. γ’ της παρ. 5 του άρθρου 55 του ν. 4002/2011 (Α’ 180) σε συνδυασμό με τις διατάξεις της υποπαρ. δ’ της παρ. 6 του άρθρου 54 του ν. 4178/2013 (Α’ 174), της περ. δ’ της παρ. 7 του άρθρου 34 του ν. 4141/2013 (Α’ 81) και

  • ββ) σύμφωνα με την παρ.  2 του άρθρου  54 του

π.δ. 111/2014 (Α’ 178) και

  • δ) στην υπ’ αρ. Δ6Α 1117082ΕΞ2013 (Β’ 1779) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών «Μεταφορά αρμοδιοτήτων, προσωπικού και διαθέσιμων πόρων οργανικών

Η ανάγνωση του παρόντος εγγράφου δεν αντικαθιστά την ανάγνωση του αντίστοιχου τεύχους της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως. Δεν αναλαμβάνουμε ευθύνη για τυχόν ανακρίβειες που οφείλονται στη μετατροπή του πρωτοτύπου σε αυτή τη μορφή.

Το κείμενο αυτό δημοσιεύεται υπό τους όρους επαναχρησιμοποίησης που ορίζει η ίδια η πηγή ΦΕΚ, όχι υπό άδεια της Legalize ούτε υπό άδεια δημόσιου τομέα. ΦΕΚ
Δημόσιος τομέας (επίσημα κρατικά κείμενα)